Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.
Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.
Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.
Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.
Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila šestý ze šestnácti webů.
Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, Navrcholu.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.
Český mobil
Rodný list website
server:
Oskar (http://www.oskar.cz/)
zadavatel:
Český mobil, a.s.
agentura:
Symblaze
art director:
Josh Morgerman
velikost týmu:
8 lidí
doba realizace:
4 měsíce
použité technologie:
PHP, mySQL, FreeBSD, Apach
datum spuštění
18. listopadu 2002
Grafické řešení – Pavel Kout
Přehledný design, který plní svůj účel. Spodní řádek nabídek by nemusel být stejně výrazný jako základní navigace. Flashová animace na úvodní stránce by mohla být menší. Obsah úvodní stránky by také nemusel být tak zhuštěný, pomohly by větší mezery před textovými bloky i za nimi. A podtržení odkazů…
Velmi oceňuji přítomnost odkazu „Poprvé tady“ – jak skutečnost, že Oskar něco takového pro návštěvníky připravil, tak jeho umístění – opravdu byste jej neměli přehlédnout.
Hodnocení: 5/10
Marketingová hodnota – Jan Kučmáš
Graficky čisté stránky s reklamou na službu v dominantním postavení. Homepage je marketingově bezesporu nejlepší mezi mobilními operátory. Netrpí nedostatkem konkurence – příliš velkým množstvím informací. Detaily jsou jednoduché, přehledné, kompletní. Podstatně přehlednější i v dělení služeb podle myšlení zákazníka a ne operátora.
Hodnocení: 8/10
Obsahová kvalita – Patrick Zandl
Informačně velmi obsáhlý a rozsáhlý web má všechny ceníky, elektronický obchod, rozsáhlou oblast s nápovědou a poradenstvím, jakož i rozsáhlou oblast pro novináře s informacemi o společnosti. Roztomilá a docela ojedinělá je rubrika Co se děje v síti a také anglická verze. Web si přepínáte na Firemní a Osobní služby podle toho, o co máte zájem, což zvyšuje přehlednost v rozsáhlé nabídce služeb.
Hodnocení: 10/10
Přehlednost a navigace – Marek Prokop
Na úvodní stránce při mém nastavení prohlížeče postrádám logo či obdobný prvek, který by web nějak identifikoval. Moc nepomáhá ani název stránky, ze kterého se dozvídám, že „stačí říct“.Vše naštěstí zachraňuje hlavní menu. Texty jeho odkazů jsou téměř dokonalé. Český mobil je snad první společností v testu, která pochopila, že navigace má sloužit k navigaci.
– velmi malé, špatně čitelné, místy až zcela nečitelné písmo,
– nejednoznačné titulky stránek,
– graficky neodlišené odkazy,
+ srozumitelná a přehledná hlavní i lokální navigace,
+ velmi dobrá identifikace polohy stránky v navigační struktuře,
+ přehledně strukturovaný text,
+ přehledný a jednotný layout stránek.
Hodnocení: 6/10
Přístupnost – David Špinar
Web Českého mobilu je příkladem totálně nepřístupného webu. Jeho základní navigace je zcela nepoužitelná bez podpory obrázků, bez podpory JavaScriptu. Navíc – v Mozille se roletky horizontálního menu zasouvají za flashovou animaci. Web má problémy se zobrazením bez kaskádových stylů a je velmi obtížně ovladatelný klávesnicí. Velikost písma je v MSIE nezvětšitelná, chybí podtržení odkazů. Nadpisy nejsou správně vyznačeny ve zdrojovém kódu. Pochválit lze snad jen poměrně dobrou konzistenci layoutu napříč celý webem.
Hodnocení: 1/10
Kritérium |
Hodnocení |
---|---|
Grafické řešení |
5/10 |
Marketingová hodnota |
8/10 |
Obsahová kvalita |
10/10 |
Přehlednost a navigace |
6/10 |
Přístupnost |
1/10 |
Výsledné hodnocení |
6,0/10 |
Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.
I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.
SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.
Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“
Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.