Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.
Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.
Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.
Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.
Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila čtrnáctý ze šestnácti webů.
Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, NAVRCHOLU.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.
Tiscali
Webová stránka společnosti Tiscali
Rodný list website
server:
Tiscali Česká republika (http://www.tiscali.cz/)
zadavatel:
Tiscali Telekomunikace Česká republika, s.r.o.
agentura:
Tiscali Telekomunikace Česká republika, s.r.o.
art director:
n/a
velikost týmu:
Vývoj šest, obsah deset osob
doba realizace:
Neustálý rozvoj, každý den
použité technologie:
PHP, ASP, Java, HTML, WML, xHTML a další
datum spuštění
15. února 2000
Grafické řešení – Pavel Kout
Hezký a přehledný web. Díky dobré volbě barev (příjemných a přitom dostatečně atraktivních) a osvědčené intuivní záložkové navigaci se dobře používá. Rozcestník v levém sloupku je skutečně povedený – jak graficky, tak svou funkčností. Výhradu bych měl pouze proti používání výrazu „Home.“
Ve společnosti Tiscali ví, co mají pomocí grafických prvků zdůraznit – a opravdu to umí realizovat.
Hodnocení: 7/10
Marketingová hodnota – Jan Kučmáš
Dle mého názoru nejlepší stránky z marketingového pohledu. Pod kapitolou Služby je přehledná, graficky jasná nabídka služeb. Velmi dobrá práce s fotografií, textem i piktogramy. Zákazník hned ví co, kdy, kde a za kolik. Není co dodat, tak by měli vypadat stránky telekomunikačního operátora jako marketingový nástroj.
Hodnocení: 10/10
Obsahová kvalita – Patrick Zandl
Tiscali web představuje další variantu propojení firemního webu a portálu, hodnocení se věnuje jen firemní presentaci, na kterou úvodní stránka velmi návodně a přehledně odkazuje. Web je rozdělený podle typů služeb pro domácnost, zvláště jsou vytažné služby pro firmy. Je zřejmé, že autoři textů brali v potaz rozdílnou úroveň znalostí uživatelů jednotlivých typů služeb – tedy domácích a profi uživatelů. To je samozřejmě dobře, protože domácí uživatel není zatěžován informacemi, jimž nerozumí. Klasická nemoc – ceník služeb pro firmy chybí, pouze odkaz na kontakty…
Hodnocení: 9/10
Přehlednost a navigace – Marek Prokop
Web Tiscali je především všeobecný informační portál. Přesto je na úvodní stránce nabídka služeb firmy prezentována dostatečně výrazně aniž by zároveň rušila. Sekce služeb působí na první pohled přehledně. Bohužel jen do okamžiku, než zjistíte, že k prostudování základních informací o jediné službě musíte proklikat šest stránek. Navíc teprve na sedmé, na kterou možná vůbec nedorazíte, zjistíte, že jste byli celou dobu klamáni nižší cenou.
– Samovolně vyskakující okna.
– Informace o službách rozdělené na příliš mnoho stránek.
– Nejednoznačné titulky stránek.
– Nejasná identifikace polohy stránky v navigační struktuře.
– Nejednotný vzhled vnitřních stránek.
+ Přehledná úvodní stránka.
Hodnocení: 3/10
Přístupnost – David Špinar
Webu chybí v naprosté většině alternativní popisky důležitých navigačních a orientačních obrázků. Pochválit lze poměrnou nezávislost na JavaScriptu a kaskádových stylech. U části obsahu se velikost písma zvětšit dá, většinou to však nejde. Web lze bez obtíží ovládat klávesnicí. Také trochu zamrzí naprostá nekonzistence layoutu napříč webem. Některé sekce vypadají zcela jinak a mají úplně jiný typ ovládání.
Hodnocení: 5/10
Kritérium |
Hodnocení |
---|---|
Grafické řešení |
7/10 |
Marketingová hodnota |
10/10 |
Obsahová kvalita |
9/10 |
Přehlednost a navigace |
3/10 |
Přístupnost |
5/10 |
Výsledné hodnocení |
6,8/10 |
Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.
I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.
SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.
Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“
Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.