Hlavní navigace

V červnu posilovaly všechny televize kromě ČT Sport. Nejvíc Prima, i jako skupina

1. 7. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ ČERVNA – Česká televize po květnovém mistrovství světa v hokeji hodně ztrácela, na pozici lídra trhu u dospělého publika nad 15 let se vrátila skupina Nova.

Meziměsíční vývoj (vs. květen 2015)

Cílová skupina 15+

Všichni proti ČT Sport, tak by se dal charakterizovat letošní červen řečí čísel z peoplemetrů. Jediný sportovní kanál České televize oproti květnu ztrácel v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku, fakticky se ale vracel do normálních čísel po květnovém světovém šampionátu v hokeji. Oproti květnu si tak v červnu pohoršil o 7,14 procentního bodu na hodnotu 3,50 procenta. Největší růst z jednotlivých televizních stanic zaznamenal hlavní kanál Primy, který si polepšil o 1,19 procentního bodu na červnových 13,34 procenta. Významně si polepšila také ČT1 (+ 0,82 procentního bodu na 14,35 procenta), hlavní kanál Barrandova (+ 0,81 procentního bodu na 4,65 procenta) a hlavní kanál Novy (+ 0,71 procentního bodu na 23,60 procenta).

MINULÝ MĚSÍC: Květen ve znamení České televize, díky hokeji porazila Novu a byla lídrem trhu

Rekordní květen se podepsal na rovněž rekordním červnovém poklesu České televize jako skupiny. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za všech pět svých programů si pohoršila o 5,55 procentního bodu na hodnotu 28,25 procenta. Zároveň ztratila pozici lídra trhu, kterou si vybojovala právě v květnu díky hokejovému mistrovství světa. Na pozici jedničky trhu se vrátila skupina Nova, která si v červnu polepšila o 1,54 procentního bodu na souhrnný podíl 32,46 procenta. Největší růst ovšem zaznamenala skupina Prima, jejíž celkový podíl vzrostl o 1,90 procentního bodu na 21,09 procenta. Zlepšení zaznamenala i skupina Barrandov, jejíž podíl narostl o 1,11 procentního bodu na 5,53 procenta.

Top 10 všechny stanice (červen 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, v červnu rovněž oproti květnu ztrácela pouze ČT Sport, zato výrazně: pohoršila si o 9,59 procentního bodu na hodnotu 3,46 procenta. Největší nárůst zaznamenal hlavní kanál Novy, který si polepšil o 1,73 procentního bodu na podíl 26,48 procenta. Slušně rostla ale i „velká“ Prima, která poskočila o 1,19 procentního bodu na 10,66 procenta a přiblížila se hodnotě ČT1 (10,83 procenta). Obdobný růst zaznamenala i Prima Cool, která si polepšila o 1,15 procentního bodu na podíl 5,66 procenta. Téměř na stejné hodnotě jako v květnu zůstala ČT art, která si polepšila o pouhou jednu setinu procentního bodu na hodnotu 0,36 procenta.

MINULÝ ROK: V červnu nejvíc rostl Fanda. Fotbalový šampionát nezabránil pádu ČT Sport

Nova zaznamenala u mladšího publika největší měsíční růst také jako skupina. V součtu všech pěti svých volně šířených programů si oproti květnu polepšila o 3,22 procentního bodu na celkových 37,77 procenta. Silný růst vykázala i skupina Prima, která si připsala 2,85 procentního bodu na hodnotu 21,41 procenta. Stále ale výrazně zaostávala za Českou televizí, která si ve srovnání s květnem výrazně pohoršila o 7,95 procentního bodu na souhrnný podíl 23,10 procenta. Růst vykázala skupina Barrandov, která si polepšila o 0,83 procentního bodu na hodnotu 4,02 procenta. Nejvíc přitom rostl hlavní kanál Barrandova, o víc než polovinu procentního bodu.

Kanály – průměrné podíly (červen 2015)
Graf podílu kanálů (červen 2015)
Graf podílu skupin (červen 2015)

Meziroční vývoj (vs. červen 2014)

Cílová skupina 15 +

V meziročním srovnání s červnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT2. Její podíl narostl o 0,48 procentního bodu na hodnotu 4,41 procenta. Dařilo se také Nově Cinema, která si připsala 0,33 procentního bodu na podíl 4,55 procenta. Třetí největší meziroční růst připadl na Telku ze skupiny Nova, která si polepšila o 0,27 procentního bodu na letošních 1,52 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázala ČT Sport. Pohoršila si o 2,88 procentního bodu na podíl 3,50 procenta. Klesal také Fanda, který loni v červnu přenášel Wimbledon. Klesl o 0,70 procentního bodu na 1,35 procenta. Mírný pokles o 0,12 procentního bodu na hodnotu 1,83 procenta zaznamenala také Prima Zoom.

Z hlediska celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku starším 15 let se v červnu meziročně nejlépe dařilo skupině Barrandov. Ta však loni v červnu provozovala pouze jeden televizní kanál, zatímco letos již tři, což jí logicky pomohlo k silnějšímu růstu o 1,02 procentního bodu na podíl 5,53 procenta. Z větších televizních skupin stoupala Nova i Prima, i když jen nepatrně. Skupina Nova si meziročně polepšila o 0,23 procentního bodu na hodnotu 32,46 procenta, Prima o 0,19 procentního bodu na letošních 21,09 procenta. Jako jediná ze čtyř největších televizních skupin v zemi meziročně klesala Česká televize. Pohoršila si o 2,04 procentního bodu na letošní hodnotu 28,25 procenta.

ebf - partner 1

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl narostl o 1,55 procentního bodu na hodnotu 26,48 procenta. Dařilo se také Nově Cinema, která si meziročně připsala 0,92 procentního bodu na podíl 6,37 procenta. Polepšila si i „velká“ Prima (+ 0,64 procentního bodu na 10,66 procenta) a ČT2 (+ 0,57 procentního bodu na 3,91 procenta). Opačný trend vykázala ČT Sport, která se propadla o 3,44 procentního bodu na hodnotu 3,46 procenta. Klesal i Fanda, který si meziročně pohoršil o 0,77 procentního bodu na letošních 1,57 procenta, a také hlavní kanál Barrandova, který se propadl o 0,30 procentního bodu na 3,20 procenta.

Jak tomu bylo u celých televizních skupin? Meziročně si u mladých diváků od 15 do 54 let nejvíce polepšila skupina Nova, která si v souhrnném celodenním podílu na sledovanosti připsala 1,85 procentního bodu na hodnotu 37,77 procenta. Výrazně menší růst vykázala skupina Prima, která si meziročně polepšila o 0,69 procentního bodu na 21,41 procenta, a skupina Barrandov, která si připsala 0,52 procentního bodu na letošních 4,02 procenta. Jako jediná ze čtyř největších televizních skupin v Česku si meziročně pohoršila Česká televize, která přišla o 3,26 procentního bodu a letos v červnu vykázala souhrnný podíl 23,10 procenta na publiku od 15 do 54 let.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).