Hlavní navigace

V únoru prodala média reklamu za více než pět miliard, o 1,5 miliardy víc než loni

6. 4. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY – Oproti loňskému únoru se letos nejlépe dařilo prodejcům televizní reklamy. Cena letos prodaných spotů se navýšila o jedenáct procent.

Podle monitoringu reklamních investic realizovaného výzkumnou agenturou Nielsen Admosphere si zadavatelé během prvních dvou měsíců letošního roku nakoupili prostor v ceníkové hodnotě necelých deseti miliard, o více než jednu miliardu více než v průběhu loňského ledna a února. 

LEDNOVÁ DATA: Během ledna utratili zadavatelé reklamy v českých médiích 4,4 miliardy korun

Jediným mediatypem, který v meziročním srovnání prvních dvou měsíců roku vykázal ztrátu, je oblast outdoorové reklamy. Tou v letošním roce proteklo přes 626 milionů korun, zatímco během prvních dvou měsíců loňského roku utratili inzerenti za venkovní plochy necelých 632 milionů korun, což znamená meziroční pokles o 0,8 procenta.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až únor 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení)

Naopak nejlépe si jako už tradičně vedla televizní reklama, jejíž cena se v meziročním srovnání prvních dvou měsíců navýšila o 17,4 procenta. Loni v lednu a únoru prodali televize reklamu v ceníkové hodnotě 5,754 miliardy korun. O více než devět procent si polepšila rozhlasová reklama, která je ale z hlediska absolutně utracené částky až na třetím místě, když jí letos proteklo 939 milionů korun. Druhá tištěná média si letos přišla na 2,328 miliardy korun, což je oproti loňskému lednu a únoru nárůst o pět procent.

Oproti lednu si polepšily všechny mediatypy

I ze srovnání letošního a loňského února vychází nejlépe televizní reklama. Tou v druhém letošním měsíci proteklo o jedenáct procent více peněz, než tomu bylo loni. V řeči absolutních čísel vyšla ceníková hodnota reklamy u monitorovaných televizních stanic letos v únoru na 3,184 miliardy korun, zatímco loni během února nakoupili zadavatelé u televizních stanic reklamní prostor v hodnotě 2,869 miliardy korun.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za únor 2016 a 2017 (klikněte pro zvětšení)

Druhý největší nárůst vykázaly opět rozhlasové stanice, které si meziměsíčně polepšily o 7,4 procenta, když během února prodali reklamní čas v hodnotě 481 milionů korun a v lednu za 448 milionů korun. Polepšila si i tištěná média, která meziměsíčně prodala o 3,2 procenta inzerce více. Konkrétně si monitorované tiskoviny v únoru přišly na 1,262 miliardy korun, zatímco v lednu to bylo 1,223 miliardy korun. 

WT100

LOŇSKÝ ROK: Největším zadavatelem roku byl Procter & Gamble, za televizní reklamu utratil 1,4 miliardy korun

Nejméně hrubých investic a nejmenší nárůst vykázal v meziměsíčním srovnání opět segment venkovní reklamy. Billboardů a dalších reklamních ploch poptávali inzerenti v únoru o 2,3 procenta více než v lednu. V únoru utratili zadavatelé za outdoorové nosiče 359 milionů korun a v lednu 351 milionů korun.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).