Fotbal na ČT Sport přilákal 557 tisíc diváků
Těsně pod hranicí milionu diváků a vítězstvím v obou základních cílových skupinách diváků starších 15 let a ve věku 15 až 54 let skončil v neděli seriál Vinaři II na televizi Prima. V souboji s Četnickými humoreskami, které proti němu nasazuje ČT 1, oslovil od čtvrt na devět 992 tisíc dospělých diváků a 23,79 procenta publika. Četnické humoresky od osmé večer na Jedničce zaujaly 958 tisíc dospělých při podílu na publiku 22,93 procenta. Až na třetím místě skončila SuperStar, kterou na Nově od 20:20 vidělo v průměru 803 tisíc dospělých diváků a 21,67 procenta publika. V mladší kategorii diváků od 15 do 54 let si prvenství v absolutním počtu diváků udrželi Vinaři s 544 tisíci diváky (podíl 25,59 procenta) před SuperStar (510 tisíc diváků a podíl 26,42 procenta) a Četnickými humoreskami (390 tisíc a podíl 18,40 procenta).
SOBOTNÍ DATA: Prima byla v sobotu večer mírně nad Novou, komerční jednička zůstala lídrem v 15–54
Prima se díky Vinařům stala dvojkou trhu v hlavním vysílacím čase u mladšího publika od 15 do 54 let, když od 19 do 23 hodin oslovila 16,71 procenta diváků u televizních obrazovek (Nova 25,30 procenta, Jednička 13,64 procenta). Za celou neděli u širší cílové skupiny všech dospělých nad 15 let byla lídrem ČT 1 s podílem 18,14 procenta, následovaná Novou (15,18 procenta) a Primou (12,41 procenta). Nově se podařilo v pozdějším večeru udržet u obrazovek poměrně dost diváků u publicistického pořadu Střepiny, který od půl jedenácté vidělo v průměru 459 tisíc dospělých a 22,91 procenta publika (22,51 procenta ve věku 15 až 54 let). Konkurenční formát 168 hodin šel na ČT 1 o hodinu dříve, od půl desáté jej vidělo sice 557 tisíc dospělých diváků, ale jen 15,05 procenta publika (9,65 procenta ve věku 15 až 54 let).
Výkon Barrandova stojí na podvečerních pořadech
Podvečerní sledovanost českých televizí výrazně ovlivnil kvalifikační zápas české fotbalové reprezentace s Lotyšskem o účast na Euru 2016, kterému dalo od půl šesté na ČT Sport přednost 517 tisíc dospělých diváků a 15,98 procenta publika (16,74 procenta ve věku 15 až 54 let). I v konkurenci fotbalu se o nedělním podvečeru dařilo TV Barrandov, zejména pak jejímu novému kuchařskému formátu Babica vs. Sapík, který si od 17:40 nenechalo ujít 202 tisíc dospělých diváků a 7,81 procenta publika (ale jen 3,99 procenta ve věku 15 až 54 let). Ještě více diváků měla hlavní zpravodajská relace Naše zprávy, jež od půl sedmé večer zaujala 284 tisíc dospělých a 9,51 procenta publika (4,08 procenta ve věku 15 až 54 let). Takřka žádné diváky neoslovila nová stanice Barrandov Muzika, jejíž nejúspěšnější pořad oslovil tři tisíce dospělých (viz tabulka níže).
MINULÁ NEDĚLE: Vinaři II v neděli večer nejsledovanější, u mladšího publika byli vyrovnaní se SuperStar
Z menších televizí se v neděli večer dařilo Primě Cool se starším sci-fi snímkem Vodní svět, který od osmé večer zaujal 197 tisíc dospělých diváků a 5,45 procenta publika (8,37 procenta ve věku 15 až 54 let). Cool tak v počtu diváků hlavního večerního pořadu těsně porazil ČT 2, která nabídla rovněž starší film Dva muži ve městě, na který se od osmé večer podívalo v průměru 189 tisíc dospělých diváků a 4,55 procenta publika (2,61 procenta ve věku 15 až 54 let). Pozici čtyřky na trhu v neděli večer obsadila díky fotbalu ČT Sport, u mladšího publika od 15 do 54 let jí sekundovala Prima Cool. V celodenním podílu na mladším publiku se sportovnímu kanálu České televize blížila díky reprízám filmů z hlavního kanálu Novy i Nova Cinema.