Hlavní navigace

Všem televizím loni klesly reklamní příjmy. Kromě sportovní ČT 4

Sportovní kanál ČT 4 je zřejmě jedinou tuzemskou televizní stanicí, která si loni meziročně polepšila v reklamních příjmech. Všechny ostatní televize zaznamenaly pokles, byť podle monitoringu výnosů z prodeje reklamních časů se loni v České republice za reklamu v televizi utratilo 28,2 miliardy korun, což je o 1,6 miliardy Kč více než v roce 2008.

K TÉMATU: Ředitel Novy: neúměrné zlevňování reklamy je cesta do pekel

Týdeník Marketing a Media však připomíná, že čísla nekopírují skutečné výdaje do televizní reklamy, ale pouze ceníkové ceny. Agentura OMD odhadla, že příjmy televizí z prodeje reklamních časů loni klesly o 27 procent oproti roku 2008, a poklesy tržeb zhruba o 30 procent hlásí takřka všechny české televize včetně Novy. Té se ale podařilo meziročně zvýšit podíl na diváckém publiku.

KL18_hlasování

Největší televizní reklamní zadavatelé loni škrtali spíše rozpočty pro TV Prima či Českou televizi než u TV Nova, uvedl Marketing a Media s odvoláním na monitoring agentury TNS MI. Výnosy z prodeje reklamních časů klesaly i tematickým televizím typu hudebního kanálu Óčko nebo zpravodajské ČT 24. Sportovní ČT 4 si jako jediná meziročně polepšila především díky inzerci sázkové společnosti Fortuna.

A jací zadavatelé nejvíce inzerovali na nejznámějších digitálních televizních stanicích? U zpravodajské ČT 24 a plnoformátové TV Barrandov vedl mobilní operátor Vodafone, na Óčku konkurenční T-Mobile a na zpravodajské televizi Z1 společnost Sazka.

Našli jste v článku chybu?