Hlavní navigace

Webovinky 3: rádia, vánoční dárky a jiné startupy

15. 12. 2008
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: 21971
Tentokráte se podíváme na česká online rádia, online převod drinků kamarádovi nebo třeba odhadovač výdělečnosti startupu, který zdvihl mandle lidem z TechCrunche. A nakonec samozřejmě přijdou vánoční poradny dárků.

Soup.io

Rakouský startup Soup.io se stal historicky prvním projektem financovaným společností YEurope – jakýmsi nepokrevným příbuzným slavného YCombinatoru. Dalším zářezem na pažbě tohoto mladého projektu byla nominace mezi letošní finalisty SeedCampu. Přitom na první pohled nepřiná­ší Soup.io nic převratného a o místo na slunci bojuje na poměrně přeplněném trhu mikroblogovacích platforem. 

Popularita Twitteru a jeho omezení na pouhé posílání krátkých textových zpráv otevřely dveře službám, které umožnily rychlé publikování dalších forem obsahu, jako jsou odkazy, obrázky či videa. Hlavní zbraní Soup.io je jeho jednoduchost. Osobní stránku si vytvoříte okamžitě bez nutnosti registrace, publikování a úpravy jsou otázkou několika kliknutí a výběru z předpřipravených šablon. V porovnání se svými hlavními konkurenty Pownce (ten se 15. 12.2008 za­vírá) a Tumblr se snaží menší nabídku integrovaných služeb kompenzovat sázkou na uživatelskou přívětivost. V těchto dnech je služba postupně lokalizována do českého jazyka.

Soup   

RadioMix

Nová internetová rádia vznikají jako houby po dešti a oslovují stále větší množství posluchačů. Klasická rádia mají také svá streamovaná vysílání a k tomu se přidávají speciální vysílání zaměřená na konkrétní hudební styl nebo dokonce interpreta. Weby jako Play.cz nebo Poslouchej.net slouží jako katalogy internetových rádií, ale mimo určité možnosti kategorizace a vyhledávání podle krajů toho mnoho nenabízí.

Český startup RadioMix.cz může být pro pravidelné posluchače dobrým pomocníkem. Hlavní službou je seznam písniček, jež v dané chvíli hrají v jednotlivých rádiích (v databázi jsou české i zahraniční stanice). Po registraci si můžete vytvořit playlist s oblíbenými písničkami nebo interprety a jakmile je budou na některém rádiu hrát, otevře se vám okno s upozorněním. Rádia si lze přidávat do oblíbených položek, takže máte neustále na očích, kterou písničku na nich právě hrají. Zde ovšem výčet funkcí RadioMixu končí. Chybí třeba taková tri­viální možnost, jako je spouštění vybraného rádia nebo automatické „na­ladění“ na stanici, která hraje písničku z navoleného seznamu. Pokud nepatříte ke skalním příznivcům určitého hudebního stylu, poslouží přes­to RadioMix jako dobrý průvodce při náhodném poslechu.

RadioMix
Startujete nový web? Chystáte start-up, internetový projekt? Pište nám na redakce zavináč lupa.cz – tohle místo je i pro vás!

GiveReal

Možná i vám už někdo poslal přes nějaký komunitní web nebo e-mail virtuální dárek – nejčastěji ve formě humorného obrázku nebo animace. Vektorové pivo však nemá tu správnou chuť, což si řekli i studenti univerzity v Princetonu, zakladatelé webu GiveReal. Díky němu můžete utužovat nová internetová přátelství stylově a přitom reálně. Ve virtuálním baru si vyberete alkoholický nebo nealkoholický nápoj. Nejsou zde uvedeny obchodní značky, ale obecné druhy: láhev minerálky, točené pivo, panák whisky atd. Zadáte cenu od 1 do 99 dolarů a vyplníte pozvánku pro kamaráda. Ten se musí nejprve zaregistrovat do služby a přidat svou kreditní kartu. Tímto je vaše pozvání považováno za přijaté a peníze se převedou z vaší kreditní karty na kamarádovu. Pak už stačí vyrazit do baru, kde přijímají platby kartami. Věřím tomu, že při diskusi nad smysluplností tohoto systému propijete mnohem větší sumu, navíc si stránky GiveReal naúčtují pevné spropitné ve výši 90 centů. GiveReal proto není nijak finančně výhodný, ale stejně jako virtuální dárky potěší a navíc vás může vylákat od neustále blikající obrazovky do reálného světa.

Givereal

YouNoodle

Je jen málo startupů, které se dočkaly od recenzentů takové kritiky jako YouNoodle. Matadoři z TechCrunch a někteří blogeři na něm nenechali nit suchou. Na druhou stranu jej v příznivějším světle představila seriózní periodika jako The New York Times. Hlavním cílem YouNoodle je vytvoření komunitního webu, který spojuje majitele mladých firem, novináře a potenciální investory.

BRAND24

Terčem kritiky se stala především podružná funkce StartupPredictor. Majitelé startupu zde vyplní podrobný formulář, na jehož základě bude odhadnuta cena po třech letech. Kritici poukazovali na zkreslená čísla na příkladu Googlu. Otázkou ale je, zda nešlo u pouhou manipulaci. Myslím, že vyplňovaný dotazník je  postaven na dobrých základech a týká se především osobnosti zakladatelů. Od­hadovaná hodnota tak spíše nedocení velmi úspěšné projekty, ale zase nepřecení nové klony na přeplněném segmentu trhu. Skutečným pověstným kuřím okem ale nejspíš bude fakt, že je jen málo služeb, které by hlouběji analyzovaly internetové startupy a blogy jako TechCrunch, a personální servery typu LinkedIn tuto mezeru nedokáží dostatečně zacelit.

YouNoodle

Tweetmas

Do Vánoc zbývá zhruba jeden týden a pokud jste doposud nesehnali všechny dárky, máte nejvyšší čas. Již pár let se objevují na Internetu stránky, které vám s výběrem dárků pro vaše nejbližší pomohou. Česká služba MilyJezisku.cz vám přímo do e-mailové schránky doručí seznam vysněných dárků vašich známých. Není divu, že se objevil podobný mash-up i pro Twitter. Za projektem Tweetmas stojí nákupní rádce CrowdStorm. Stačí poslat tweet na @tweetmas a vaši přátelé se dozví, co byste si přáli pod stromečkem. Pokud položíte váš dotaz obecně (např. že byste chtěli digitální fotoaparát), tak vám s přesnějším výběrem a orientační cenou pomohou přímo lidé z CrowdStorm. Pokud byste i přes jasné instrukce nedostali požadovanou nadílku, může za to nejspíš nekompatibilita mezi americkým Santa Clausem a naším Ježíškem. Nezbývá než vyzkoušet retweet…

Tweetmas

Nalákala vás některá z představených služeb k vyzkoušení?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se osm let věnuje tvorbě internetových stránek a psaní recenzí o nezávislých počítačových hrách pro server Idnes.cz.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).