Hlavní navigace

YouTube mezi mladými Čechy trumfuje i Novu s Primou

25. 9. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Sledováním videí na videoserveru tráví lidé v tuzemsku přibližně stejně času jako u největších televizních kanálů. Provoz zvyšují především mobilní telefony.

AKTUALIZOVÁNO (26.9. 17:40): Google podle všeho ve své zprávě manipuloval s daty a nakombinoval údaje z různých zdrojů tak, že působily jako výstup jediné studie. Výzkumné agentury se proti této manipulaci ohradily. Více čtěte zde.

Přes tři hodiny týdně stráví Češi sledováním videa na YouTube. Vyplývá to ze studie, kterou si Google tradičně objednává u agentury TNS Aisa. A podle ní provoz stále roste. Ve srovnání s loňským rokem poskočil o pětinu na 700 milionů přehraných videí měsíčně. Deset procent už zařídí displeje mobilních telefonů. 

"Způsob, jakým lidé konzumují video, prošel výraznou změnou. Nejenom, že videa sledujeme ze všeho, co má obrazovku, ale sám uživatel se rozhoduje, jaký obsah a kdy bude sledovat,” říká Vanda Wolfová, ředitelka pro spolupráci s agenturami v českém Googlu.


Zdroj: TNS Aisa

Vzhledem k tomu, že jde o Google, tak nejde o tvrdá čísla, ale jen o průzkum. I ten ale potvrzuje výraznou změnu pozice televize u mladých. U diváků do pětatřiceti let má videoserver větší zásah, než kterýkoliv český televizní kanál. Loni byl přitom ještě druhý za vedoucí televizí Nova.  

CIF24


Zdroj: TNS Aisa

S videem pracuje i tuzemský rival Googlu. V rámci svých Filmových střed experimentuje i s klasickými filmy. Ty si přehraje přibližně 200 tisíc lidí. „Už si to ale na sebe v podstatě vydělá. Budeme v tom pokračovat, ale zároveň chceme jít hlavně cestou tvorby vlastního obsahu,“ tvrdil na tiskové konferenci šéf Seznamu Pavel Zima

Jinak ale diváci po loňském redesignu tráví podle NetMonitoru na Streamu přes 43 minut. Seznam výrazně zapracoval na obsahu a momentálně pouští do své televize čtyřicet premiérových pořadů týdně. Porty přehraných videí se zatím ale pohybují řádově v desítkách milionů měsíčně

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).