Hlavní navigace

Za první tři kvartály přesáhly investice do médií padesát miliard korun

18. 10. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Všechny mediatypy hlásí v meziročním srovnání růst, nejvíce si polepšila televize, nejméně venkovní reklama.

Televizní stanice inkasovaly za prvních devět měsíců letošního roku více než 28 miliard korun v hrubých ceníkových cenách, což je téměř o pětinu více než ve stejném období v loňském roce. Více než třináct miliard pak doteklo do tištěných médiích, což znamená nárůst o více než deset procent. Vyplývá to z monitoringu reklamních investic, který realizuje agentura Nielsen Admosphere.

SRPNOVÁ DATA: Reklamní výdaje nadále rostou, nejméně roste tisk a outdoor

Provozovatelé rozhlasového vysílání si letos přišli na necelých pět miliard korun, tedy o více než dvanáct procent více než za prvních devět měsíců loňského roku. Nejméně peněz a nejmenší růst pak vykázala oblast venkovní reklamy, která letos prodala reklamní prostor za 3,7 miliardy korun, což znamená meziroční nárůst o více než sedm procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Ceníková hodnota reklamního prostoru za první tři kvartály roku 2016 (klikněte pro zvětšení).

Oproti loňskému září vykazují všechny mediatypy dvojciferný růst

Během letošního září si všechny monitorované mediatypy přišly na více než sedm miliard korun, téměř o jednu miliardu více než během loňského září. Nejlépe si vedla oblast televizní reklamy, do které zadavatelé v ceníkových cenách investovali 3,9 miliardy korun, o téměř sedmnáct procent více než loni v září. Necelé dvě miliardy pak v září pohltila tištěná média.

ebf - partner 1

MINULÉ OBDOBÍ: Reklamní příjmy podle výzkumu Nielsen Admosphere u všech médií rostou

Rozhlasové stanice prodaly během září reklamní čas za celkem 706 milionů korun, což je o patnáct procent více než během loňského září. Za více než půl miliardy korun pak nakoupili zadavatelé prostor ve venkovní reklamě, která si oproti loňskému září polepšila o více než třináct procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Ceníková hodnota reklamního prostoru za září 2016 (klikněte pro zvětšení).

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).