Televizní stanice inkasovaly za prvních devět měsíců letošního roku více než 28 miliard korun v hrubých ceníkových cenách, což je téměř o pětinu více než ve stejném období v loňském roce. Více než třináct miliard pak doteklo do tištěných médiích, což znamená nárůst o více než deset procent. Vyplývá to z monitoringu reklamních investic, který realizuje agentura Nielsen Admosphere.
SRPNOVÁ DATA: Reklamní výdaje nadále rostou, nejméně roste tisk a outdoor
Provozovatelé rozhlasového vysílání si letos přišli na necelých pět miliard korun, tedy o více než dvanáct procent více než za prvních devět měsíců loňského roku. Nejméně peněz a nejmenší růst pak vykázala oblast venkovní reklamy, která letos prodala reklamní prostor za 3,7 miliardy korun, což znamená meziroční nárůst o více než sedm procent.
Oproti loňskému září vykazují všechny mediatypy dvojciferný růst
Během letošního září si všechny monitorované mediatypy přišly na více než sedm miliard korun, téměř o jednu miliardu více než během loňského září. Nejlépe si vedla oblast televizní reklamy, do které zadavatelé v ceníkových cenách investovali 3,9 miliardy korun, o téměř sedmnáct procent více než loni v září. Necelé dvě miliardy pak v září pohltila tištěná média.
MINULÉ OBDOBÍ: Reklamní příjmy podle výzkumu Nielsen Admosphere u všech médií rostou
Rozhlasové stanice prodaly během září reklamní čas za celkem 706 milionů korun, což je o patnáct procent více než během loňského září. Za více než půl miliardy korun pak nakoupili zadavatelé prostor ve venkovní reklamě, která si oproti loňskému září polepšila o více než třináct procent.