Hlavní navigace

Ztrácí český Internet dech?

Mirek Zeman

Mimořádně zajímavou zprávu vydala předevčírem agentura ČIA. Tedy zajímavou… její obsah je celkem všední, zato však titulek! Titulek zajímavý bezesporu je – Český Internet ztrácí dech, klesá počet uživatelů. Stojíme skutečně nad propastí?

Mimořádně zajímavou zprávu vydala předevčírem agentura ČIA. Tedy zajímavou… její obsah je celkem všední, zato však titulek! Titulek zajímavý bezesporu je – Český Internet ztrácí dech, klesá počet uživatelů.

Já nevím, jaký význam má obrat „ztrácí dech“ pro vás, ale ve mně vyvolává dojem, že něco bylo populární a už to populární není. Kdyby například Harry Potter začal ztrácet dech, znamenalo by to, že už se lidem omrzel (začaly by klesat prodeje knížek a návštěvnost filmů). Že je zkrátka na ústupu ze slávy.

Hned v úvodním odstavci zprávy se píše, že: „Klesající trend návštěvnosti českého Internetu pokračoval po poklesech v dubnu a v květnu i v červnu.“

Jenže jaký trend? Křivka návštěvnosti se tímto paličatým způsobem chová každoročně. V prosinci je tma a zima, takže jsou lidé zalezlí doma u počítače. Naopak v červnu je světlo a teplo, takže se u počítače nikomu příliš sedět nechce. Navíc má již řada studentů prázdniny a mnozí nestudenti dovolenou.

Sama zpráva ostatně jedním dechem přiznává, že: „Meziročně se červnová návštěvnost zvedla o téměř 33 procent.“

EBF17_endler

Já však redaktorovi ČIA rozumím. Sám jsem na Lupu dlouhou dobu rovněž pravidelně psal komentář ke zprávě iAuditu. A měsíc co měsíc jsem byl více a více frustrován z toho, že se díky stabilizaci trhu již takřka nic desperátního neděje.

Je to rozhodně lepší než vydávat každoměsíčně zprávu, že „český Internet překonal další rekord“, jako to dělá už asi dva roky ČTK. A ani v červnu nezklamala. Každej to holt vidí jináč.

Našli jste v článku chybu?