Hlavní navigace

Ztrácí český Internet dech?

Mirek Zeman

Mimořádně zajímavou zprávu vydala předevčírem agentura ČIA. Tedy zajímavou… její obsah je celkem všední, zato však titulek! Titulek zajímavý bezesporu je – Český Internet ztrácí dech, klesá počet uživatelů. Stojíme skutečně nad propastí?

Doba čtení: 1 minuta

Mimořádně zajímavou zprávu vydala předevčírem agentura ČIA. Tedy zajímavou… její obsah je celkem všední, zato však titulek! Titulek zajímavý bezesporu je – Český Internet ztrácí dech, klesá počet uživatelů.

Já nevím, jaký význam má obrat „ztrácí dech“ pro vás, ale ve mně vyvolává dojem, že něco bylo populární a už to populární není. Kdyby například Harry Potter začal ztrácet dech, znamenalo by to, že už se lidem omrzel (začaly by klesat prodeje knížek a návštěvnost filmů). Že je zkrátka na ústupu ze slávy.

Hned v úvodním odstavci zprávy se píše, že: „Klesající trend návštěvnosti českého Internetu pokračoval po poklesech v dubnu a v květnu i v červnu.“

Jenže jaký trend? Křivka návštěvnosti se tímto paličatým způsobem chová každoročně. V prosinci je tma a zima, takže jsou lidé zalezlí doma u počítače. Naopak v červnu je světlo a teplo, takže se u počítače nikomu příliš sedět nechce. Navíc má již řada studentů prázdniny a mnozí nestudenti dovolenou.

Sama zpráva ostatně jedním dechem přiznává, že: „Meziročně se červnová návštěvnost zvedla o téměř 33 procent.“

Já však redaktorovi ČIA rozumím. Sám jsem na Lupu dlouhou dobu rovněž pravidelně psal komentář ke zprávě iAuditu. A měsíc co měsíc jsem byl více a více frustrován z toho, že se díky stabilizaci trhu již takřka nic desperátního neděje.

Je to rozhodně lepší než vydávat každoměsíčně zprávu, že „český Internet překonal další rekord“, jako to dělá už asi dva roky ČTK. A ani v červnu nezklamala. Každej to holt vidí jináč.

Našli jste v článku chybu?