Týdenní revize: Peprnet a Vánoce na dosah

Kritizovaný portál Peprnet nepřestává budit emoce. Stane se jeho provoz symbolem neúspěchu broadbandových dotací? Radiokomunikace byly prodány a prodejní napětí roste i na e-shopech. Kdy se vyplatí objednat poslední dárek, aby přišel včas? Czech Internet Forum znovu oživilo diskusi o doménových jménech s diakritikou. A víte, jak vlastně fungují telemarketingové firmy?

Lifestylový portál Peprnet dostal na Křišťálové Lupě anticenu za nejhorší příspěvek českému internetovému prostředí. Pravda však je, že přinejmenším stejným dílem by si anticenu zasloužilo ministerstvo informatiky za samotný systém dotací na komerční obsah, který se jinak dobře živí sám. Dalším faktem je, že neustálá „reklama“ Peprnetu spíš prospívá, protože mu roste návštěvnost, která je jedním z ukazatelů pro hodnocení účelnosti dotace. Z čehož plyne nečekané dilema: kritizovat, nebo nepropagovat?
Aleš Miklík: Příliš dlouhá fronta na anticenu
Jan Kuneš: O Peprnetu už ale opravdu „naposledy“

Islandský miliardář Thor Bjorgolfsson prodal (původně České) Radiokomunikace konsorciu nových vlastníků z Evropy, USA a z Abú Dhabí. Součástí prodeje je i 39,2% podíl v českém T-Mobile. Máte-li dotaz či námět pro premiéra ČR, můžete mu ho poslat přes nový web panepremiere.cz. Diakritika v českých doménách druhé úrovně ještě nebude. Správce CZ.NIC si nechal vypracovat nový průzkum, podle kterého zájem mezi českými firmami o domény s diakritikou klesl. Mezi uživateli však zájem projevila téměř polovina dotázaných.
Jiří Peterka: Stalo se: Radiokomunikace byly prodány

Faktem je, že diakritika v doménách stále mezi odborníky budí poněkud rázné diskuse. Základní dělení názorů lze vést mezi zastánci pokroku a odpůrci dodatečných nákladů. Jinými slovy, diakritika v doménách tu prý stejně jednou bude a má své nepopiratelné výhody vs. jak k tomu přijdou firmy, které si budou muset registrovat spoustu jmen navíc (a co když to nestihnou apod.). Ke kterému táboru se přidáte vy?
Blog Marka Antoše na Lupě: Příliš žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy (.CZ?!)

Používáte toolbar v prohlížeči? Že nevíte, o co jde? Pak jej nejspíš nemáte. Většin uživatelů si ho pořídila zvlášť a zpravidla ví, proč jej používají. Ne každému však další nástrojová lišta (zmenšující okno pro stránku) vyhovuje. Jaké tedy mohou být důvody pro pořízení toolbaru? A jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými nabídkami?
Jiří Macich: K čemu jsou dobré toolbary pro prohlížeče?

O schopnostech Googlu naproti tomu pochybuje jen málokdo – alespoň co se vyhledávání týče. Věděli jste ale, co všechno Google Search umí kromě hledání? Zjistit světový čas, převést fyzikální veličiny, provést výpočet, pomoci s definicí (nejen) některých delikátních slov…
Blog Františka Fuky na Lupě: Google Search – Víc než jen vyhledávač

TCP únos je přivlastnění si cizího, již vytvořeného připojení k jinému síťovému zařízení (počítači, routeru, …) a následné možnosti komunikovat s tímto zařízením, aniž by detekovalo, že již nekomunikuje s původním klientem. I přes poměrné stáří této techniky jde stále o útok proveditelný. V čem je nebezpečný a které programy jej umožňují?
Martin Haller: Jak unést TCP spojení

Počítačová gramotnost je v obecném povědomí „schopnost zacházet s počítačem“. Stačí však toto vágní označení pro průzkum, jak je na tom s počítačovou gramotností český národ? Zcela jistě ne. Řadu let bylo seznamování se s možnostmi počítače omezeno na skupiny populace s mimořádným zájmem o počítače. Dnes však osvojování počítačové gramotnosti již přestává být spojeno s neobvyklými fenomény a stává se standardní součástí vzdělávacího procesu.
Petr Sak, Karolína Saková: Počítačová gramotnost a způsoby jejího získávání

Chcete-li mít web, který bude dobře plnit navigační a „uživatelsky akviziční“ cíle, nevyhnete se při jeho vývoji či ladění uživatelskému testování. To posadíte k počítači dobrovolníka, necháte jej s webem provádět některé kroky a úkoly a sledujete, jak se mu to daří. Podobným testem nedávno prošel i web měřicí služby Navrcholu.cz. Protože testování provedlo konzultační centrum Dobrý web, patřící stejně jako Navrcholu.cz firmě Internet Info, mohly být výstupy z testování zveřejněny.
Přemysl Žák: Jak proběhlo uživatelské testování webu Navrcholu.cz?
Blog Marka Antoše na Lupě: Navrcholu.cz – pohled zevnitř

WiBree a WirelessHD, to jsou dvě zbrusu nová dítka v sektoru bezdrátových komunikací, která mají – alespoň podle svých tvůrců – zaznamenat značný průlom mezi již beztak dost konkurenční prostředí. Dnes se podíváme na zoubek prvnímu z nich. Překoná úspěch dnes už tak populárního Bluetooth?
Rita Pužmanová: Nová bezdrátová řešení mají zahýbat světem (1.)

Možná už se vám také stalo, že vám po zvednutí zvonícího telefonu někdo velmi sugestivně začal nabízet „jedinečnou“ službu či produkt. O vztahu „uživatelů“ k telemarketingu už toho bylo řečeno dost (zkráceně: málokdo jej má opravdu v oblibě), jaký je však svět pohledem telemarketéra? Překvapivě nemusí být tak růžový, jak se jeví z jeho hlasu. My jsme se rozhodli seznámit vás s prací telemarketerů, poukázat na psychologické manipulativní triky a poradit, jak se proti nim bránit.
Martin Pírko: Telemarketing zevnitř

Sociální sítě jsou jedním z prvků fenoménu Web 2.0 a nepostradatelnou součástí dnešního Internetu. Služby jako MySpace.com lámou žebříčky popularity i tržeb a všichni chtějí „být online“ a „networkingovat“. Vztahy v těchto sítích jsou z velké části založeny na důvěře (jako vztahy lidí v reálném světě), kterou je však ve světě virtuálním snadné zneužít. Chybí vám online kamarádi? Není nic snazšího (a pro leckoho odpornějšího), než si je koupit. Opravdu.
Vojtěch Bednář: Pořiď si přátele

Google ohromuje část odborníků svojí neochvějnou ochotou investovat do vývoje dokonalých, avšak zdánlivě neupotřebitelných (ve smyslu masového užívání) služeb. Jednou z nich je i Google Calendar, online kalendář s řadou zajímavých funkcí. Další z nich je i SMS notifikace událostí, která dlouho nefungovala (oficiálně) pro Českou republiku. Nyní již pro dva (a možná i víc) operátory funguje.
Jilmův blog na Lupě: SMS notifikace Google Calendar pro česká čísla

EBF16

Jaké budou vaše Vánoce – s hromadou dárků? Pokud budete nakupovat na Internetu, tak se tak stane zřejmě pouze v případě, že dárky objednáte včas – nejlépe hned. Dodací lhůty se v napnutém období mění rychleji než zboží na skladě a ani poštovní služby nepracují s obvyklou zátěží. Oslovili jsme proto největší i menší české online obchody, abychom zjistili, jak se na Vánoce připravily.
Jan Ambrož: Jaké Vánoce očekávají české e-shopy?

Televizní kampaně portálů tento podzim ovládly mnohá diskusní fóra. Centrum a Atlas se rozhodly vstoupit do ostrého boje (d)o posledního muže a nasadily těžký kalibr: humor (místy až smrtelný). Byla však tato strategie správná? Pomohla portálům v získání nových uživatelů? Říjnová čísla NetMonitoru hovoří poměrně jasně – a pro oba portály ne zrovna lichotivě…
Volney: Kterak si Atlas a Centrum spletli líbivost s účinností

Anketa

Mají televizní reklamy na internetové služby smysl?

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 12. 2006 17:14

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »