Hlavní navigace

Everli přichází do ČR. Slibuje doručení nákupu ze supermarketu do hodiny od objednání

Sdílet

Ondřej Novák 31. 3. 2021
Everli Autor: Everli

Maloobchodní nákupní platforma Everli vstupuje na český trh online nákupů potravin. Momentálně funguje v testovacím režimu v Praze a nedávno se rozšířila i do Brna a Ostravy. Italský startup na rozdíl od zavedených online supermarketů nedisponuje žádnými sklady, ale nákupy zajišťují tzv. shoppeři (nákupčí).

Everli zákazníkům momentálně nabízí zprostředkování nákupu v supermarketech Billa, Albert, Kaufland, Globus nebo Tesco. Služba zároveň slibuje dodání nákupu do jedné hodiny od objednávky. Cílem služby je pomoci maloobchodním prodejcům s přechodem do online prostředí, přičemž zapojení do platformy nevyžaduje žádné vstupní investice a dá se uskutečnit během 3 až 4 týdnů.

Logistický model startupu navíc podle firmy umožňuje vysokou škálovatelnost, protože služba se kromě velkých měst vyplatí i v oblastech s nižší hustotou zalidnění. Nákupčí zároveň zvládnou doručit i objemné celotýdenní nákupy. 

Mimo Česko italská firma nedávno expandovala také do Francie. Startup na vstup na další trhy získal investici ve výši 2,2 miliardy korun. Investiční kolo „Series C investice“ vedla společnost Verlinvest a připojily se k ní i společností Luxor, DN Capital, C4 Ventures a Convivavilité Ventures. Počátkem loňského roku Everli expandovala do Polska, které nyní generuje 20 % všech objednávek firmy. Vedle toho působí i v Itálii. Celkem firma nabízí více než 300 tisíc různých produktů v 70 městech.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 3. 2021 22:36

    bez přezdívky

    Pokud se nad tím jako potenciální zákazník zamyslím, tak už jen slib, že mi zboží dovezou do hodiny od objednávky je nesplnitelný slib u jakéhokoliv většího (víkendového) nákupu pro rodinu.
    Takže serióznost pro mne jako zákazníka klesá k nule.
    Z toho i plynou ty recenze. Pokud se někdo snaží nutit shoppery tohle stihnout, tak podle toho budou milí a dodají mi kvalitní zboží. Kdo z nich bude prohlížet kvalitu zeleniny, ovoce, masa nebo vajec když na to nemá čas?
    Další věc je, že nikdy nebudu vědět co dovezou. Nemají vlastní sklad, takže nic negarantují. Ani to, že i když je to skladem, tak to tam shopper najde. Čím méně bude mít času, tím více toho nepřiveze.
    Dle recenzí zaměstnanců jezdí vlastním vozem, tj. o to větší náklady, žádné chladicí zařízení apod. Sám si vezmu alespoň chladicí tašku nebo autoledničku.
    Tohle podle mne nemá šanci na úspěch.
    Využívám on-line dovážku, ale tam mají vlastní sklad, chlazení v autě, vstřícný přístup k reklamacím a neslibují nesplnitelné. A řidiči nepracují za 5.5€/h brutto (bez odečtení nákladů)

  • 1. 4. 2021 7:17

    Val

    Jaké mají ceny? Máte někdo zkušenost? Stejné jako v některém z obchodů? Mají i stejné letákové akce jako jejich partneři?

  • 4. 4. 2021 15:01

    literakl

    Mají reálný a životaschopný business model?