Hlavní navigace

Nejhledanějším výrazem na Heuréce byl loni "respirator ffp3," třetinu e-shopů krize zasáhla negativně

7. 1. 2021

Sdílet

Tomáš Braverman - Heureka.cz Autor: Heureka.cz

Srovnávač cen Heureka.cz vloni zaznamenal více než 163 milionů unikátních vyhledávání, přičemž nejhledanějším výrazem byl „respirator ffp3.“ Heureka o tom informovala v tiskové zprávě, kterou vydala spolu s Asociací pro elektronickou komerci (APEK). Organizace také opět upozornily na to, že Češi vloni nakoupili přes internet zboží za téměř 200 miliard.

Vyhledávání ochranných pomůcek proti koronaviru odpovídá obecnému trendu loňského roku, kdy rostly prodeje drogistického zboží a věcí denní spotřeby, Nejvíce pak meziročně rostly nákupy filmů, knih a her (o 47 %), jídla (45 %), a sportovních potřeb (43 %).

Vysoký byl také nárůst v segmentu Dům a zahrada a nábytek, zájem o toto zboží meziročně vzrostl o 38 %. O procento menší meziroční růst pak zaznamenali prodejci sexuálních a erotických pomůcek. „Lidé také hledali cesty, jak se doma zabavit a vyplnit volný čas,“ vysvětluje ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Složitá situace loňského roku přivedla do e-shopů i zákazníky, kteří na internetu nakupovali poprvé. Opatření proti koronaviru se projevila i na způsobech platby a odběru zboží. „Dobírka vlivem opatření klesla v jarních měsících téměř na nulu a platbu online si tak museli vyzkoušet téměř všichni zákazníci e-shopů. Na aktuálních číslech se však tato zkušenost výrazně nepodepsala, využívání online plateb i dobírky je na podobných číslech jako vloni,“ dodává Braverman. Dobírku zákazníci zvolili u 29 % všech objednávek. Stejně často volili i možnost platby při převzetí. Časté byly také platby kartou (26 % nákupů).

Ačkoliv obchodníci označují loňský rok za rekordní, ne všechny e-shopy dokázaly vlny zvýšeného zájmu o online nakupování využít. „Z našeho rozsáhlého průzkumu mezi e-shopy víme, že celá třetina e-shopů vnímala negativní dopad celé situace na svůj byznys. Vše samozřejmě v závislosti na sortimentu a na vlastních kamenných prodejnách,“ říká Braverman.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář a moderátor, redaktor Lupa.cz a spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve působil také v marketingu a pracoval ve státní správě.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).