Hlavní navigace

Ad: Peprný konec mediálního zastoupení

15. 1. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ad Pepper Media jste mezi mediálními zastupitelstvími přehlédnout prostě nemohli. Velkou zásluhu na tom měl sales manager Michal Kašpárek, který v podstatě představoval celou českou pobočku. Jak okázale Ad Pepper žil, tak okázale se odebral na věčnost (respektive stáhnul se na Slovensko). O přestřelce Kašpárka s Palovičem si lidé budou ještě dlouho vyprávět.

Mediální agentury (mediálky) zastupují poskytovatele obsahu při jednáních o prodeji reklamní plochy. Ad Pepper Media byla velmi známým reklamním zastoupením, možná více, nežli by si na základě svých hospodářských výsledků zasloužila – ostatně celou její českou filiálku, která spadala pod slovenskou pobočku, představoval jediný muž – Michal Kašpárek. Ten měl lví podíl na světské slávě vezdejší a jak se později ukázalo, je nenahraditelný. Ad Pepper Media byla známa jako ta firma, která neustále přichází s neobvyklými reklamními formáty. Byl to právě Kašpárek, kdo náš slovník obohatil o slova jako sapastyšl, intastyšl a další perly reklamštiny, bez nichž by Internet určitě už dávno zašel na úbytě.

ad pepper to e-Advertising by Banner (gif, flash, java, html, dhtml), Pop Up, Interstitial, Superstitial, E-Commerce, Sponsorship, Layer, Text Link, WAP, Videotrailer, Skyscraper, E-mail marketing and …

INOVATIVNI FORMY REKLAMY JSOU JIZ K DISPOZICI NA VICE NEZ 30 CESKYCH SERVERECH (ukázka ze signatury)

Ač byl Ad Pepper jednomužný, dařilo se mu v České republice realizovat kampaně, o kterých se mluvilo. Tedy on o nich mluvil především Kašpárek, ale kdo jiný vás lépe pochválí, nežli vy sami. S neobvyklými formáty bez velkého halasu přicházely i jiné mediálky, jenže pouze Ad Pepper, rozumnějte Kašpárek, uměl slova pojmenovávat správnými slovy. Zatímco na Fincentru v polovině dubna běžel trapný banner 450×400 px (pokud mě paměť nešálí, byl prodaný mediálkou Hi-Media), tak Kašpárek poněkolika týdnech kapry v našem rybníce ohromil prvním nefalšovaným sapastyšlem (superstitial), dokonce s licencovaným patentem. Od té chvíle bylo jasné, že bannery už jsou jen jako housky na krámě, ale ty největší lahůdky mají teprve přijít s letní kolekcí nových reklamních formátů. Takový úspěch samozřejmě ležel v žaludku konkurenci.

Upřímně jsem Vám v ČR fandil, protože prodat formát, který nabízejí i servery samotné, jen pod jiným názvem a za dvojnásobnou cenu, to je obchodní umění. (Tomáš Symerský)

Idyla, řekli byste si. Ovšem čas na Internetu se rozděluje na dvě části: Před a po pádu NASDAQu. Vlny krachů a skepse se podepsaly i na podnikání holandské sítě Ad Pepper Media. Postupně byla firma donucena uzavřít pobočky v USA, Švýcarsku a Rakousku – příjmy klesly o čtvrtinu. Jednoho dne se i v české filiálce objevili dva muži ze slovenské pobočky a během okamžiku byl se vším konec. A nebyl by to Kašpárek, aby tuto nemilou událost něčím neozvláštnil, a tak se před koncem září rozloučil ve svém stylu – pro další pokolení zůstal k dispozici dokonalý záznam v archivu konference o reklamě.

WT100

Na Kašpárkovo prohlášení reagoval šéf slovenské pobočky Dag Palovič dnes již historickou větou: „Aktivity na českom území neukončujeme.“ Historický vývoj ovšem nebere na slova smrtelníků velký zřetel a uhání po cestě osudu vstříc nekonečné věčnosti. Ad Pepper Media své aktivity na českém území možná neukončil, ale rozhodně už v žádných nepokračuje, a pokud je mi známo, nové nezačíná.

Pohřebiště představuje ve všech kulturách místo posvátné. Prostor, kde potomci a přeživší vzdávají hold svým předkům. V seriálu Pohřebiště se na Lupě zamýšlíme nad „životem“ aktivit, projektů a serverů, které zásadním způsobem změnily Internet nebo jeho chápání. Připomínáme si nesmrtelné činy často již zapomenutých hrdinů a vyprávíme legendy z krátké historie českého Internetu.

Domníváte se, že Ad Pepper přinesl do českých reklamních luhů a hájů svěží vánek?

Autor článku

Autor se zabývá výkonovým marketingem na internetu. Pracoval pro Advertures, Dobrý web a Outrider. Martin byl dříve redaktorem Lupy a dalších periodik o IT.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).