Hlavní navigace

Affiliate byznys řeší, jak vydělat na sociálních sítích a mobilním marketingu

8. 6. 2010
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 21971
Setkání mágů affiliate marketingu řešilo, jak nabídnout serverům více peněz a inzerentům vice výkonu. A to i prostřednictvím mobilních webů a sociálních sítí. Jaké jsou nové trendy?

Hlavním tématem mnichovské konference A4U Expo o affiliate marketingu bylo, jak monetizovat sociální sítě a jak vydělat na mobilním marketingu. Affiliate marketing je forma online reklamy, u níž obchodníci nabízejí provozovatelům webů finanční odměnu za přivedení návštěvníka, který na webových stránkách prodejce provede předem určenou činnost (například nákup výrobku nebo služby, registraci newsletteru). Globální affiliate sítě se chlubily v Mnichově tím, že odpovědi mají a umějí svým inzerentům nabídnout sadu řešení.

Je důležité, aby affiliate byznys následoval klienty v novém prostředí – na sociálních sítích a na smart mobilních telefonech, řekl na konferenci Philip Justus, šéf ZANOXu, předního hráče v affiliate marketingu s 2000 partnerskými programy v nabídce. ZANOX svým klientům nabízí zajímavé aplikace, které affiliate hráčům nabízejí nové možnosti. Díky aplikaci Recommender je možné doporučit produkty/služby z affiliate programů Zanoxu známým na Facebooku. Justus upozornil na zajímavou Android aplikaci Andora, která nabízí možnost doporučit známým přes Twitter nafocením čárového kódu. Podobnou službu nabízí již Androidí aplikace českého cenového srovnávače Heuréka.

Affiliate marketing v lupě (kostce)

Vše podstatné pro začátek s affiliate marketingem najdete na Lupě, praktické zkušenosti a rady si můžete vyměnit i v našem diskusním fóru.

Šéfové ZANOXu mají plány na expanzi do střední a východní Evropy, ale velké investice do propagace zatím nechystají. I pro další velké hráče – Affilinet (1500 obchodních partnerů a 450 000 inzerentů) nebo Clickbank (největší prodejce informačních produktů) je střední Evropa a Česká republika spíše na okraji zájmu, přestože obě společnosti registrují stovky inzerentů z našeho regionu, kteří přes jejich affiliate programy vydělávají slušné peníze. Na konferenci byla i firma Commission Junction, která je v České republice zastoupena lokálním partnerem Vivnetworks. Vivnetworks se u nás podařilo nalákat do affiliate programů CJ a TradeDoubler hráče jako Internet Mall, Asiana, Generali Pojišťovna nebo DIRECT Pojišťovna. Otázkou je, jak jsou tyto programy efektivní. Podrobnější výsledky a efektivita programů nejsou zatím publikovány, jen Mall.cz uvedl, že za první dva měsíce vyplatila přes 800 000 Kč na provizích

Mezi účastníky převládali majitelé rychle rostoucích firem, které slušně vydělávají na různých affiliate programech. Málokdo se dostane na jejich úroveň. Odpad je vysoký, affiliate byznys operuje ve velmi konkurenčním prostředí. Představa pobírat slušné provize z affiliate programů a pracovat z internetových kaváren v Karibiku je lákavá a úspěch je proto podmíněn sledováním nejnovějších trendů v internetovém marketingu. Možná proto byl největší zájem o prezentace top odborníků na SEO, link building a vylepšování konverzních poměrů.

A4U Expo Mnichov 2010

Mnichovský A4U Expo. Zdroj: pořadatel.

SEO a link building rady a doporučení osobností

Zaměřte se na marketing v sociálních sítích, mobilní marketing, geo-marketing a neinvestujte tolik do klasických PPC modelů, radí šéfka SEOMOZ Gillian Muessig (@SEOmom). Slevové kupony na mobily, služby jako Foursquare a hry na sociálních sítích mají podle ní velkou budoucnost. Rob Rais (@bobrains) z Let's Make It Awesome, kterého živí hlavně iGaming a konzultace v social networkingu, řekl na konferenci: Velké korporace jsou stupidní – investují ohromné peníze do marketingu a budování značek, ale zapomínají na reálné potřeby klientů. Využijte toho, vžijte se do potřeb klientů, využijte jejich znalosti brandu, inzerujte do long tail a máte slušnou cílovou skupinu.

Karl Blanks z britské Conversion-rate-experts radil před naplněným sálem ve workshopu majitelům zajímavých webových projektů a ještě jim za to dal láhev piva. Na dobré konverze stránek má 16 základních tipů. Z toho ty nejdůležitější jsou podle něho tyto – testujte varianty stránek za chodu (A/B, multi-testy dávají skvělé výsledky); proste návštěvníky stránek o feedback (nástroje jako 4Q, Ethnio, ClickTale); dejte návštěvníkům vašich stránek nějaký důvod nechat kontaktní údaje – nabízejte newsletter zadarmo, ukázkové video, užitečný e-learning (skvěle to dělá například Moneysavingex­pert.com).

Zajímavé affiliate programy na digitální produkty – různá instruktážní videa, online kurzy, návody jak zhubnout anebo vydělat milióny na burze nebo sázení nabízí Clickbank. V nabídce má Clickbank 12 000 produktů v angličtině, němčině, španělštině a francouzštině. České, ale ani třeba ruské produkty se Clickbank, která realizuje 26 000 obchodů denně, do portfolia přidat nechystá. Ve střední a východní Evropě, stejně jako jinde v světě, se podle manažera Clicbank Jeffa Legeta nejlépe prodávají americké online produkty na hubnutí. Trochu paradoxní brát si Američany v této oblasti za vzor, ale kdo jiný než oni může mít s hubnutím větší zkušenost. Podle Legeta jsou pro Clickbank zajímavé hlavně velké východoevropské trhy.

Zajímavá byla debata zástupců firmy Loylogic a affiliate sítě Commission Junction o loyalty programech a slevových kuponech. Alan GoldsteinKeylogic, která se specializuje na loyalty programy leteckých společností, vidí velký potenciál ve virálním šíření slev přes sociální sítě. Klienty jeho firma loví hlavně ve východní Evropě a Asii, kde jsou podle něho loyalty programy v plenkách. Albert Fischer z Commission Junction radí zaměřit se na slevové kupony na mobilních telefonech. Ve spojení s geo-marketingem a službami jako Foursquare může být uživatel informován o atraktivních slevách v jeho okolí a nemusí každý den čistit emailovou schránku zaplavenou desítkami nezajímavých slev. PPC is not dead, říká Tina JudicArtemis8. Podle ní má budoucnost placený social network search, vyhledávání v doporučeních na sociálních sítích.

Horký tip: cashback pro nakupující

Přehled inspirativních webových stránek a užitečných nástrojů pro internetový marketing z A4U Expo je dlouhý. Namátkou: Knowem.com hlídá informace o registraci názvů firem a zboží na stovce sociálních sítí po celém světě, Surveygizmo.com skvěle a jednoduše oživí váš web různými tipy dotazníků. Rada pro obchodníky – zaměřte se na cashback. Ve Velké Británii je to velký hit a míří do kontinentální Evropy. Microsoft se s cashback programem snaží porazit Google na poli online obchodování. Google ale určitě něco s Checkout Deals vymyslí.

BRAND24

A co že to cashback je? Neplést s u nás známějším cashbackem z platebních karet. Při shopping cashbacku dostane nakupující část peněz zpět a může je využít při dalším nákupu. Taková sleva, která nevypadá jako sleva a potěší. Navíc díky systému nezávislému na obchodnících funguje napříč různými obchody a za ušetřené peníze můžete nakoupit vlastně kdekoliv, kde používají dotyčný systém – stejně tak cashback peníze se vám načítají ze všech obchodů zapojených v systému. Tím se cashback liší od kuponů na slevu při příštím nákupu, které u nás e-shopy pro zvýšení loayality klientům nabízejí občas také…

Prezentace z konference najdete zde na Slideshare.

Jste ochotni se registrovat do nějaké komunity, jen abyste získali slevy pro nakupování na Internetu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je investorem, VC skautem, mentorem a freelance novinářem přispívajícím na Lupu a TheNextWeb, více o něm najdete zde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).