Hlavní navigace

Aktuálně.cz přepnulo na nový design a vyměnilo redakční systém

Martin Vyleťal

Postupný přechod na nový vzhled byl dnes završen změnou hlavní stránky. Deník Insider by do budoucna mohl fungovat na bázi freemium modelu.

Online zpravodajský deník Aktuálně.cz dnes oficiálně přechází na nový design, který vydavatelství začalo testovat v polovině loňského roku. Inovovaný vzhled je pokračováním konceptu, do kterého už byla dříve převedena rubrika Sport, Názory, či lifestylová sekce.

Nový design přináší další zjednodušení stránek a vypouští řadu poutacích a obrazových prvků. Podstatným zjednodušením prošlo menu, které sestává z pouhých pěti položek: Zprávy, Insider (placený deník, který redakce vydává), Názory, Magazín a Sport. Oproti beta verzi zmizel z menu odkaz na hlavní stránku.

Kromě nového vzhledu začíná Aktuálně.cz používat diskusní platformu Disqus a přechází na nový redakční systém Blackbox. Ten umí například automaticky detekovat, z jakého zařízení uživatel na web přišel (PC, tablet, smartphone…), a podle toho mu zobrazí příslušný layout. Redakce si slibuje, že díky optimalizaci čitelnosti na různých zařízeních, dojde ke zvýšení návštěvnosti serveru. Na celém webu dochází i ke sjednocení reklamních formátů.

KL17_hlasovani

Změny se dotknou i placeného deníku Insider, o jehož dalším osudu se spekuluje od doby, co bylo Centrum Holdings koupeno vydavatelstvím Economia. Zatímco dosud vycházel Insider jako večerník, nově bude vycházet vždy ráno. Šéfredaktor Aktuálně.cz Pavel Tomášek potvrdil, že prozatím se na modelu zpoplatnění Insideru nic měnit nebude, do budoucna je ale zvažován přechod na freemium model.

Nová podoba webu bude podpořena marketingovou kampaní, která by měla trvat zhruba deset týdnů. Podle Tomáška bude proměna Aktuálně.cz v nejbližších měsících pokračovat přidáním nových nástrojů.

Našli jste v článku chybu?