Podle aktuální analýzy od comScore jsou „podvody slonem v digitálním místnosti“ a společnosti platí za inzeráty zobrazené na webech s „diskutabilním“ obsahem, běžně na porno webech, pirátských webech i webech šířících malware. Co navíc, 31% z 1.8 miliardy zobrazení inzerátů ve skutečnosti nikdo neviděl.
Značky mají, podle comScore, zásadní problém v tom, že se jim nedaří být vidět. A když už vidět jsou, otázkou zůstává, zda je vidí ti správní lidé. V průměru 16% zobrazení inzerátů jde na vrub robotům. A v 72 % případů se část inzerátů se zobrazuje někde blízko „diskutabilního“ obsahu – weby na sdílení souboru, phishingové weby, weby s malware. Ani porno není výjimkou.
Značky přitom platí totožné ceny za inzerci na webech s kvalitním obsahem jako na weby s „diskutabilním“ obsahem.
Zdroj: comScore Releases Full Results of vCE™ Charter Study Involving 12 Leading U.S. Advertisers