Hlavní navigace

Facebook zrušil možnost promovat automaticky poslední příspěvek stránky

12. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
Facebook mění způsob zadávání reklamních kampaní, končí se samostatnými „sponsored stories“ a zařízl hojně využívanou možnost automatického promování posledního příspěvku stránky.

Na dvě věci si Facebook rozhodně nemůže stěžovat: jednou jsou rostoucí příjmy z reklamy a druhou neustálé změny, kterými zřejmě chce udržovat uživatele a správce firemních stránek v neustálém střehu ;)

Od úterý tak například zrušil správci stránek docela využívanou možnost automaticky podporovat vždy nejnovější příspěvek na stránce. Na novinku, kterou zatím Facebook oficiálně neoznámil, upozornila česká agentura Socialsharks.

Konkrétním účelem této změny podle všeho je, aby se administrátoři stránek více soustředili na kvalitu obsahu, nikoli pouze na frekvenci a intenzitu, říká Facebook Ads specialista agentury Tomáš Hrábek

V podstatě se do značné míry vytrácí časový aspekt, jak jsme na něj doposud byli zvyklí, upozorňuje na souvislost s dalšími změnami na Facebooku – například na to, že se příspěvky v newsfeedu neřadí chronologicky, ale spíš podle relevance a zajímavosti příspěvků.

Podle informací, které agentura získala přímo od zaměstnanců Facebooku, kampaně s automatickým promem poběží ještě do začátku dubna. Nastavit je nově už ale nebude možné.

Nová struktura reklam

Tato změna by mohla být součástí větších změn ve fungování reklamního systému, které Facebook letos na jaře provádí. Od 4. března začal například měnit strukturu reklamních kampaní, které se nově budou sestávat ze tří součástí: kampaň, reklamní sada (ad set) a reklama.

Kampaň se bude moci skládat z několika setů a každý z nich bude mít vlastní rozpočet, harmonogram nebo cílovou skupinu. A každý set pak bude moci obsahovat větší počet reklam s různou kreativou či odkazy.

cif 24 - early cena - média

Změna, ke které Facebook vydal podrobnou nápovědu a názorné video, se má v následujících týdnech postupně zapnout všem správcům stránek.

Aby toho nebylo málo, 9. dubna s definitivní platností skončí formát samostatných „sponsored stories“ – Facebook totiž začne „sociální kontext“ k reklamám přidávat automaticky. Změna je součástí velké čistky v reklamních formátech, kterou Facebook oznámil loni v létě.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).