Hlavní navigace

Mobilní peoplemetry jsou tu, lidé chodí s krabičkou

24. 5. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
24. 5. 2007

Společnost Mediaresearch testuje nový způsob měření poslechovosti rádií a sledovanosti televizí. Nové měření umožní získat data o zájmu lidí nejen v jejich domovech, ale i mimo ně, například v restauracích a sportovních barech. Zařízení využívá zvukových značek neslyšitelných lidským uchem, ale za pomoci přístrojů ano. ČTK to dnes sdělila Irena Wintrová z Mediaresearch.

Zejména v době velkých sportovních akcí se diváci shromažďují nejen před svými televizory doma, ale značná část lidí, možná až desetitisíce po celé republice, sledují fotbalové či hokejové přenosy právě v hospodách, restauracích a sportovních barech. To se však nepromítá do současných oficiálních průzkumů sledovanosti Mediaresearch, neboť nyní používané peoplemetry mají lidé v průzkumu umístěny pouze ve svých domovech. Měření zájmu lidí mimo domovy je důležité nejen pro stanice, ale i pro mediální agentury prodávající reklamu v televizích a v rádiích.

Zvuk stanice je nyní ve zkušebním měření označen speciální značkou, kterou lidské ucho neslyší. Zachytí ji speciální mobilní měřící technologie ReMark, která je tak díky této značce schopna zaznamenat sledovanost či poslechovost takto označeného média, kdekoli se člověk pohybuje, uvedla Wintrová. Zařízení má podobu krabičky o rozměrech 6,5×5×1,5 cen­timetru a hmotnosti 150 gramů, které účastník měření nosí stále při sobě.

V současné době je speciální zvukovým znamením označeno pět televizních stanic ČT 1, ČT 2, ČT 4 Sport, ČT 24, Nova, do pilotního měření je zapojeno i sedm rozhlasových stanic Český rozhlas 1 – Radiožurnál, Český rozhlas 2 – Praha, Rádio Impuls, Frekvence 1, Evropa 2, Rádio Blaník a Fajn Rádio.

BRAND24

Na pilotním projektu měření se podílí kromě Mediaresearch také výzkumné společnosti Median a STEM/Mark, které nyní vypracovávají i průzkum poslechovosti rozhlasových stanic Radio Projekt. Tato spolupráce… může být zároveň určitou vizí pro případný budoucí koncept televizního a rozhlasového měření ve společném projektu elektronických médií, podotkla Wintrová. Zkušební měření původně mělo trvat po tři květnové týdny, podle Wintrové bude ale prodlouženo do podzimu.

Zdroj: ČTK

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).