Bez informační kampaně není možné provést přechod z analogového na digitální zemské televizní vysílání. K takovému závěru došel na konferenci Podoba televizního trhu po digitalizační mediální revoluci ve Varšavě technický ředitel komerční televize TVN Tomasz Berezowski. Zatím vůbec není jasné, jaký obsah budou mít dva první celoplošné multiplexy, o kterých se pořád diskutuje,
cituje Berezowského server Wirtualnemedia.pl.
K TÉMATU: Zdeněk Duspiva: Česká digikampaň začne ve velkém až příští rok
TVN se chce zúčastnit procesu digitalizace, ale není přesvědčena o jeho úspěchu, pokud bude probíhat v takové podobě, v jaké probíhá dnes,
řekl šéf techniky TVN. Polsko podle Berezowského potřebuje instituci podobnou britské Digital UK, která je odpovědná za informování diváků o přechodu z analogového na digitální televizní vysílání. V České republice tuto funkci plní Národní koordinační skupina pro digitalizaci jako poradní orgán vlády, která funguje při ministerstvu vnitra.
Na rozdíl od britské Digital UK, která zahájila informační kampaň již přede dvěma lety a počítá s ní do roku 2013 (výdaje na kampaň mají v Británii dosáhnout 200 milionů liber), v České republice ještě nebylo ani vypsáno výběrové řízení na jejího realizátora. Národní koordinační skupina ale plánuje v říjnu spustit speciální web, který by měl být součástí informační kampaně. Podobný web provozuje i Digital UK.
Britská instituce je placená ze 70 procent ze státních peněz a grantů Evropské unie, zbytek pokrývají sami vysílatelé, kteří se účastní procesu digitalizace. Výdaje na českou informační kampaň, které vláda pro letošní rok schválila ve výši 100 milionů korun (ne všechny se ale podle národního koordinátora digitalizace Zdeňka Duspivy letos skutečně utratí), pokrývají výnosy z prodeje reklamních časů na programech veřejnoprávní České televize.