Hlavní navigace

Murdoch expanduje do Polska, koupil tu regionální televizi

4. 7. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

4. 7. 2006

Společnost News Corporation, kterou vlastní mediální magnát Rupert Murdoch, posiluje svoji pozici ve střední Evropě. Jako úchyt pro další postup si firma vybrala polskou regionální televizi TV Puls, ve které si za neznámou cenu nakoupila 49procentní podíl. Podle serveru Broadbandtvnew­s.co.uk akcie ještě minulý týden držela společnost Ster, která má blízko ke stanici Polsat. Spekulovalo se, že si na podíl brousí zuby italský velkomediální podnikatel Silvio Berlusconi.

News Corporation si ve střední a východní Evropě buduje základu pro svoje televizní zájmy postupně. Firmě už patří bulharská bTV a letos v dubnu získala celoplošnou vysílací licenci v Srbsku. V roce 2005 se společnost pokoušela koupit ruskou Ren TV a párkrát v minulosti se ukázala jako možný investor do Polsatu.

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.