Hlavní navigace

Nejsledovanější seriálovou novinkou roku se stali Četníci z Luhačovic

24. 4. 2017
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: Yan Renelt
OPRAVA – Oproti únorové analýze se na druhé místo propadl Temný kraj a třetí místo patří další detektivce, Specialistům na Nově.

Oproti únorové analýze se tak na prvních třech místech nic nezměnilo a s pořadím tak nezamíchala ani premiéra druhé řady detektivního seriálu Labyrintu na ČT1 nebo nástup mohutně propagovaného nemocničního seriálu Modrý kód na Primě. Modrý kód i druhou řadu Mordparty pak v průměrné sledovanosti porazila reprízovaná Policie Modrava. Všechny údaje pocházejí z peoplemetrového měření společnosti Nielsen Admosphere.

MINULÁ ANALÝZA: Nejúspěšnější seriálovou novinku letos uvedla Prima, nejméně diváků vykázala Bohéma

Četníci s nejlepším ratingem u 15+

Z pohledu průměrné sledovanosti jednoho dílu se na první místo probojovali v únorové analýze druzí Četníci z Luhačovic, které ČT1 nasadila 6. ledna. Ty v průměru vidělo 1,556 milionu diváků starších patnácti let a 606 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let. První díl přitom upoutal rovných 1,843 milionu diváků, ke třetímu už zasedlo jen podprůměrných 1,451 milionu diváků.


Autor: Bohumil Herwig

Průměrná sledovanost 15+

Z hlediska průměrného ratingu u obecné věkové skupiny diváků starších patnácti let dosáhli Četníci z Luhačovic rekordních 18,03 procenta a o 0,63 procenta tak překonali jinak vítězný Temný kraj. U mladší cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let se pak průměrný rating jednoho dílu Četníků z Luhačovic pohyboval okolo 11,33 procenta.

Temný kraj také nad milionem a půl

Detektivní seriál Temný kraj v hlavní roli s Ludvíkem Vaculíkem, který nasadila Prima od poloviny ledna, se v dubnu propadl na druhé místo ze všech osmi sledovaných seriálů. V obecné cílové skupině diváků starších patnácti let činila průměrná sledovanost jednoho dílu 1,502 milionu diváků, což víceméně odpovídá sledovanosti prvního dílu. Ta dosáhla 1,58 milionu diváků.


Autor: Bohumil Herwig

Průměrná sledovanost 15–54

U mladší cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let pak průměrná sledovanost jednoho dílu Temného kraje činila 672 tisíc, což je opět nejvíce mezi sledovanými pořady. Průměrný rating u obecné cílové skupiny pak činil 17,4 procenta a u mladší cílové skupiny 12,54. U mladších diváků tak temný kraj opět vyhrál, u obecné cílové skupiny ho ale z hlediska ratingu předběhli celkově druzí Četníci z Luhačovic.

Specialisté u 15–54 pod deseti procenty

Prozatím nejúspěšnějším seriálovým pořadem televize Nova se v letošním roce staly detektivní Specialisté. Na jeden jejich díl se v průměru dívalo 1,087 milionu diváků starších patnácti let a 490 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let. První díl odvysílala Nova 16. ledna a sledovalo jej 1,263 milionu zástupců obecné divácké skupiny.

Průměrný rating 15+
Autor: Bohumil Herwig

Průměrný rating 15+

U obecné cílové skupiny diváků starších patnácti let dosáhli Specialisté průměrného ratingu 12,59 procenta. U divácké skupiny mladší 54 let se rating Specialistů pohyboval v průměru kolem 9,16 procenta, což je méně než u čtvrtého Světa pod hlavou.

Svět pod hlavou s půlmilionem mladších diváků

Bramborovou medaili si ze seriálového klání odnáší další detektivka, tentokráte v retro vydání. Svět pod hlavou odvysílala ČT1 poprvé 2. ledna, kdy jej sledovalo 1,647 milionu diváků. Průměrně pak každý odvysílaný díl vidělo 1,049 milionu diváků starších patnácti let a 583 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let.


Autor: Bohumil Herwig

Průměrný rating 15–54.

Každý z odvysílaných dílů Světa pod hlavou pak vykázal průměrný rating 12,16 procenta u obecné cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let. U mladší cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let pak průměrný rating dosahoval 10,76 procenta, tedy o 1,6 procenta více než u třetích Specialistů. 

Pátá skončila repríza Policie Modrava

Reprízované Policii Modrava se z hlediska průměrné sledovanosti podařilo porazit dvojici seriálových novinek, druhou sérii Labyrintu na ČT1 i Modrý kód na Primě. Nova ji nasadila od 14. března a první díl vidělo 1,077 milionu diváků. Průměrná sledovanost v cílové skupině 15+ pak dosahovala 1,033 milionu diváků a 474 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let.


Autor: Bohumil Herwig

Vývoj sledovanosti 15+.

U obecné cílové skupiny diváků starších patnácti let pak reprízovaná Policie Modrava dosáhla průměrného ratingu 12,07 procenta. U mladší cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let se průměrný rating pohyboval kolem 8,32 procenta.

Labyrint poslední nad milionem

Poslední seriálovou novinkou, jejíž průměrná sledovanost každého dílu přesáhla jeden milion diváků starších patnácti let, byla druhá řada detektivního Labyrintu. Jeho první díl odvysílala ČT1 v pondělí 13. února a vidělo ho 1,172 milionu diváků. Každý z odvysílaných dílů pak průměrně vidělo 1,033 milionu diváků starších patnácti let a 474 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let.


Autor: Bohumil Herwig

Vývoj sledovanosti 15–54.

U obecné cílové skupiny diváků starších patnácti let dosáhla druhá řada Labyrintu průměrného ratingu 11,95 procenta. Mezi mladší cílovou skupinou diváků ve věku od 15 do 54 let se pak průměrný rating každé odvysílané epizody pohyboval kolem 8,87 procenta.

Druhá Mordparta porazila Modrý kód

Aby byla data úplná, je u před nedávnem startující druhé řady seriálu Mordparta výhradně pro účely této analýzy sledovanost zatím nevysílaného třetího dílu brána podle druhého dílu. První díl druhé řady odvysílala Prima 9. dubna a sledovalo jej 1,077 milionu diváků. 

KE STAŽENÍ: Analýza sledovanosti seriálových novinek – duben 2017

Průměrně dosáhla druhá řada Mordparty sledovanosti 912 tisíc diváků starších patnácti let a 332 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let. Průměrný rating u obecné divácké skupiny činil 10,55 procenta a u mladších diváků ve věku od 15 do 54 let pak 6,2 procenta.

Content tip EARLY

Modrý kód osmý z osmi

Mohutně propagovaný seriál Modrý kód z prostředí urgentního nemocničního příjmu nasadila Prima v neděli 25. března. První díl vidělo 832 tisíc diváků starších patnácti let. V průměrné sledovanosti se seriál drží nad osmi sty tisíci diváky, jeden díl vidělo průměrně 808 tisíc diváků starších patnácti let a 307 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let.

Každá z epizod pak u obecné cílové skupiny diváků starších patnácti let dosáhla průměrného ratingu 9,36 procenta. Z pohledu mladší cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let pak průměrný rating každé epizody tvořil 5,74 procenta.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).