Německá veřejnoprávní televize ZDF plánuje na podzim vypnout svůj program s interaktivními službami ve standardu domácí multimediální platformy (MHP). ZDF původně vyčlenila interaktivitě místo pro jednu stanici ve svém multiplexu, který si mohou naladit i čeští diváci ze sousedního Bavorska nebo Saska. Nyní se ale televize obrací k MHP zády a jeho místo v zemské digitální síti obsadí klasický infokanál. Podle zjištění serveru Digitalfernsehen.de o tom informovaly stránky digimedia.sk.
MHP vyklízí prostor v DVB-T kvůli nízké penetraci set-top-boxů s podporou tohoto standardu mezi německými diváky. Interaktivní služby ZDF zůstanou ale nadále v provozu v digitálním vysílání přes kabel a satelit.
Proti německému neúspěchu s MHP stojí příklad Rakouska. Diváci tu dostávali kupón s příspěvkem na nákup digitálního přijímače, ale ten jim platil pouze v případě nákupu výrobku právě s podporou MHP. Akce se týkala prvních 100 tisíc domácností a přes původně malý zájem byla nakonec úspěšná. Za set-top-boxy s podporou interaktivity zaplatí diváci násobek ceny přijímače standardního a například na českém trhu je takových přijímačů jen minimum. Právě přes MHP je přitom možné provozovat například elektronické sázení, obsluhovat účet v bance, ale třeba i hlasovat ve volbách nebo vyhledávat informace v různých registrech.
Aplikace MHP najdou diváci i v zemském digitálním vysílání v Česku. Stejnojmenný program obsahuje totiž řádné vysílání multiplexu A, přičemž síť Radiokomunikací může sledovat od 1. července 48 procent obyvatel České republiky. Chudá multimediální nabídka obsahuje pouze dvě aplikace bez jakékoli zpětné nebo dopředné vazby – elektronický programový průvodce (EPG) a Počasí ČT 24.
EPG je přitom dostupné na všech set-top-boxech i bez MHP, byť v graficky odlišné podobě jako funkce digitálního přijímače. A počasí mohou diváci snadno zjistit také přes teletext, který set-top-boxy většinou podporují rovněž. Proto neexistuje k nákupu MHP přijímače v Česku pro diváky žádný domácí důvod. To by mohla změnit marketingová akce Poštovní spořitelny a ČSOB jako jejího mateřského bankovního ústavu. Obě banky se totiž připravují nabídnout svým klientům obsluhu konta přes set-top-box a právě pomocí standardu MHP. O interaktivitu mají zájem i tuzemské sázkové společnosti, kterým ale vstupu do DVB-T brání současná česká legislativa.