Za dva nebo tři týdny by se na americké burze mohly objevit miliony kusů akcií sociální sítě Yelp, která funguje jako obrovská databáze recenzí restaurací a dalších obchodů či služeb. Z původního hodnocení restaurací rozšířila záběr uživateli vkládaných recenzí také na všemožné služby od psích kadeřnictví až po zubaře, kostely, školy a rozhlasové stanice.
Yelp tak bude následovat konkurenční recenzní a doporučovací web Angie’s List, který se objevil na burze loni v listopadu. Oba „doporučovací“ weby mají kromě podobného byznysu a snahy získat peníze na burze pro svůj další rozvoj společného ještě něco, co někteří pesimisté označují jako předzvěst další blížící se internetové bubliny.
Jak Yelp, tak Angie’s List totiž svým majitelům negenerují zisk. Angie’s List zaznamenala v loňském roce ztrátu a Yelp se dokonce od roku 2004, kdy vznikl, nedostal do černých čísel ani jednou. Přesto cena, za kterou se akcie firem prodávají na burze, v případě Yelpu respektive budou prodávat, oceňuje obě firmy na více než 700 milionů dolarů.
Příjmy Angie’s List plynou od samotných uživatelů, kteří platí za přístup k recenzím ostatních 3 až 6 dolarů měsíčně. Firma se zároveň se snaží inkasovat za reklamu od firem, o jejichž reputaci jde. Yelp je závislý výlučně na příjmech z reklamy.
Zdroj: The New York Times a The Washington Post