YouTube letos čekají velké změny. Kromě nové služby totiž už od podzimu firma testuje YouTube Music Key, tedy stramovací hudební službu, která by měla doplnit Google Play v boji se Spotify.
„Pozvali jsme stovky tisíc fanoušků do beta verze Music Key a byli jsme překvapeni jejich zájmem,“ píše Google v informačním e-mailu s tím, že úspěšná byla i aplikace YouTube pro děti, kterou si stáhlo dva miliony uživatelů za měsíc.
E-mail rozesílá YouTube celosvětově. Tuzemskou verzi včera na Twitteru zveřejnil Filip Rožánek z vydavatelství Economia.
YouTube v e-mailu pro partnery služby ohlásil novinku v podobě zpoplatněné verze bez reklam. pic.twitter.com/JG5RPbdVQq
— Filip Rožánek (@rozanek) April 9, 2015
YouTube zatím neoznámil, jak bude měsíční předplatné videa bez reklamy vysoké. Podle odhadů se ale může pohybovat kolem deseti dolarů, tedy podobně jako hudební služba.„Nová placená platforma bude přinášet nové peníze, které by mohly nahradit vaše rychle rostoucí příjmy z reklamy,“ tvrdí Google podle deníku Guardian.
YouTube si podle britského deníku chce nechat 45 % z vybraných poplatků a zbytek bude sdílet s majitelem kanálu podle jeho podílu na sledovanosti. Server už experimentoval s předplatným jednotlivých kanálů, ale s nevalným úspěchem.