Placená verze YouTube bez reklam je na spadnutí. Už oslovuje partnery

10. 4. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Letos to má přijít. Firma už obesílá provozovatele kanálů, kterým doporučuje označit všechna svá videa jako soukromá, pokud se nechtějí do nové služby zapojit.

YouTube letos čekají velké změny. Kromě nové služby totiž už od podzimu firma testuje YouTube Music Key, tedy stramovací hudební službu, která by měla doplnit Google Play v boji se Spotify. 

„Pozvali jsme stovky tisíc fanoušků do beta verze Music Key a byli jsme překvapeni jejich zájmem,“ píše Google v informačním e-mailu s tím, že úspěšná byla i aplikace YouTube pro děti, kterou si stáhlo dva miliony uživatelů za měsíc. 

E-mail rozesílá YouTube celosvětově. Tuzemskou verzi včera na Twitteru zveřejnil Filip Rožánek z vydavatelství Economia. 

YouTube zatím neoznámil, jak bude měsíční předplatné videa bez reklamy vysoké. Podle odhadů se ale může pohybovat kolem deseti dolarů, tedy podobně jako hudební služba.„Nová placená platforma bude přinášet nové peníze, které by mohly nahradit vaše rychle rostoucí příjmy z reklamy,“ tvrdí Google podle deníku Guardian

YouTube si podle britského deníku chce nechat 45 % z vybraných poplatků a zbytek bude sdílet s majitelem kanálu podle jeho podílu na sledovanosti. Server už experimentoval s předplatným jednotlivých kanálů, ale s nevalným úspěchem.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).