OPRAVENO Společnost Liberty Global, vlastník kabelového a satelitního operátora UPC, dnes v noci zveřejnila výsledky hospodaření za první kvartál letošního roku. Z nich vyplývá, že služba UPC Direct má v České republice 81 tisíc zákazníků. Znamená to, že oproti předcházejícímu čtvrtletí jejich počet opět poklesl, a to přibližně o čtyři tisíce. Na konci roku měl Direct 85 500 klientů.
DOKUMENT: Hospodářské výsledky společnosti Liberty Global, majitele UPC, za první čtvrtletí 2011 (PDF, 121 kB)
O několik tisíc stoupl společnosti UPC Česká republice počet zákazníků digitální kabelové televize. Zatímco ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku jich bylo 411 800, ke konci března jejich počet narostl přibližně o šest tisíc na 417 300. Zákazníků analogové kabelové televize bylo něco málo přes sto tisíc, konkrétně 101 200. Potvrzuje to nadále klesající zájem o tento způsob distribuce signálu, čemuž UPC jistě také minulý měsíc napomohla ukončením nabídky Klasik v Praze. Tato skutečnost se projeví ve výsledcích hospodaření opět až za čtvrt roku.
TABULKA: Vývoj počtu zákazníků společností UPC Česká republika a UPC DTH od roku 2008
Co se týká celkového počtu zákazníků v České republice, těch má UPC 1 210 tisíc a jde tak s přehledem o největšího operátora v tomto směru v tuzemsku. Za ním pak s velkým odstupem následují RIO Media a Telefónica O2. Ke službám společnosti UPC Česká republika má v tuto chvíli přístup 1 327 tisíc domácností. Jak již bylo řečeno, počet jejich klientů je ale pochopitelně nižší. Co se týká například porovnání se sousedním Slovenskem, zde má UPC na satelitu 40 tisíc zákazníků a na kabelu v digitálu 90 tisíc a na analogové nabídce 126 tisíc.