Hlavní navigace

Tři čtvrtiny vlád jsou na Twitteru, nakonec více či méně i ta naše

3. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Twiplomacy, zajímavá studie týkající se Twitteru, v čerstvé aktualizaci ukazuje na rostoucí vliv Twitteru i v oblasti politiky

Twiplomacy Study 2013 konstatuje, že 77,7 % světových vlád či vůdců má účet na Twitteru. Ať už jde o prezidenty, premiéry, ministry zahraničí či příslušné instituce – 153 zemí, všechny z Evropy, bez jedné z Jižní Ameriky (chybí Surinam). V ostatních částech světa občas někoho na Twitteru nenajdete, ale jinak patří k vcelku běžné výbavě.

Rekordmanem je stále @BarackObama (aktuálně přes 34 milionů sledujících). A pokud započítáte více účtů spojených s Papežem (@Pontifex), může jít o druhého nejpopulárnějšího světového lídra. 

Neměli bychom zapomenout ani na @WhiteHouse (4 miliony sledujících) či tureckého prezidenta na @cbabdullahgul (3.5 milionu sledujících). Z Turecka je mimochodem i další rekordman, @RT_Erdogan (3,2 milionu sledujících).

Twiplomacy Study 2013 je užitečná pro studium dalších účtů státníků i politiků, včetně toho jak hodně konverzují, zda to dělají sami, jaký vliv mají. Ale můžete se tam dozvědět třeba i to, jak vlastně tweetují – překvapivě skoro polovina používá web, Hootsuite v osmi procentech, Tweetdeck ve 4 procentech případů. Osm procent propojilo Facebook na Twitter, devět procent tweetuje z iPhone či iPadu.

ebf - tip - debata

Ve zprávě najdete samozřejmě i Českou republiku a konstatování, že @Strakovka hlavně tweetuje informace z tisku, občas odpoví na otázku a také to, že Petr Nečas netweetuje. 

Co v analýze samozřejmě není je, že největší změny se @Strakovka dočkala poté, co odešel Ivo Púr – shodou okolností je právě tahle změna vidět i na grafu, který u České republiky v Twimplomacy najdete. Do konce roku 2010 silně aktivní účet se poté mění v něco zcela jiného. 

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).