Dnes uzavíráme seriál hodnocení telekomunikačních webů, který měl odhalit význam Internetu v marketingové politice telekomunikačních společností a důležitost, kterou připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci.
Už příští týden v pátek vyhlásíme ty nejlepší z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice, a to jak podle hlasování veřejnosti, tak podle hodnocení odborné poroty.
Ještě stále však můžete hlasovat prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.
Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, NAVRCHOLU.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.
T-Systems
Webová stránka společnosti T-Systems
Rodný list website
server:
T-Systems (http://www.t-systems.cz)
zadavatel:
T-Systems Czech, s.r.o.
agentura:
N/A
art director:
N/A
velikost týmu:
Martin Souček, Jiří Procházka (správa a úpravy webu), oddělení komunikace a marketingu T-Systems International GmbH
doba realizace:
cca dva měsíce, úpravy průběžně
použité technologie:
N/A
datum spuštění
září 2002
Grafické řešení – Pavel Kout
Horší klon mateřského webu T-Mobile. Působí dojmem, že ještě není dokončen. Podle obrázků použitých v layoutu můžete nabýt dojmu, že jste (například) na webu firmy, zabývající se výzkumem vesmíru.
Nadpisy nejvyšší úrovně mají menší velikost než marketingové slogany (a nadpis sloupku s novinkami) a jsou utopené v grafické hlavičce – lze je snadno přehlédnout. Odkazy jsou sice podtrženy, ale nejsou barevně odlišeny, takže si jich v pravém sloupku s novinkami téměř nevšimnete.
Hodnocení: 5/10
Marketingová hodnota – Jan Kučmáš
Nevím, jestli nejsem příliš malý odborník na produkty nabízené t-systems. Jsou to samé „management systems“ a „řešení“ a eBusiness. Těžko se mi tento web hodnotí, protože nedovedu posoudit cílovou skupinu, a neorientuji se v nabízených produktech. Proto uděluji svoji průměrnou známku.
Hodnocení: 4/10
Obsahová kvalita – Patrick Zandl
Stránky jsou primárně zaměřeny na systémovou integraci, telekomunikační služby jsou ukryté hluboko. Zcela zřejmě nejsou určený běžnému uživateli, ceníky jsou v PDF, pokud jsou. Informací je zde opticky přemíra, ale nepřehledně a složitě uspořádaných. V naprosté většině případů jde o texty marketingové s minimální informační hodnotou, takže rubrika „Bezpečnost dat ve vaší společnosti“ neobsahuje nic konkrétního – jaký to rozdíl oproti podobné rubrice na SkyNet.
Hodnocení: 7/10
Přehlednost a navigace – Marek Prokop
Úvodní stránka ve mně nejprve vzbudila podezření, že se v redakci Lupy spletli a mezi telekomunikační firmy přibalili něco úplně jiného. Pod hlavním nadpisem „Managed Business Flexibility“ se nachází odstavec v jakémsi podivném jazyce, zřejmě čínštině přepsané do latinky. V menu o telekomunikacích také nic.
Dlouho váhám, zda z menu zvolit Služby, Průmyslová odvětví, nebo Řešení. Nakonec volím Služby, a je tu opět ta čínština. Čistě vizuálně však stránky vypadají přehledně, takže uživatelé znalí jazyka, kterým jsou psány, budou možná spokojeni.
– Nesrozumitelná směs angličtiny a korporátní „češtiny“.
– Nesmyslné otevírání některých odkazů do nových oken.
– Stále stejné titulky stránek s názvem společnosti.
– Graficky nevyznačované odkazy.
+ Čitelná velikost písma.
+ Mapa serveru.
+ Přehledný a jednotný layout stránek.
+ Dobrá identifikace polohy stránky v navigační struktuře.
Hodnocení: 3/10
Přístupnost – David Špinar
Web T-Systems je z hlediska přístupnosti velmi dobrý. Většina důležitých obrázků použitých pro orientaci a navigaci obsahuje alternativní textové popisky, web funguje i bez JavaScriptu a kaskádových stylů, má konzistentní layout, dá se ovládat klávesnicí. Vytknout lze jen nemožnost zvětšení písma v MSIE a nevyznačení nadpisů.
Hodnocení: 8/10
Kritérium |
Hodnocení |
---|---|
Grafické řešení |
5/10 |
Marketingová hodnota |
4/10 |
Obsahová kvalita |
7/10 |
Přehlednost a navigace |
3/10 |
Přístupnost |
8/10 |
Výsledné hodnocení |
5,4/10 |
Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. června 2004.
I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.
SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.
Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“
Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.