Hlavní navigace

V červnu nejvíc rostl Fanda. Fotbalový šampionát nezabránil pádu ČT Sport

1. 7. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ KVĚTNA – Sportovní kanál České televize byl v červnu vysoce nad průměrem, na květnové výsledky mistrovství světa v hokeji to ale nestačilo

Meziměsíční vývoj (vs. květen 2014)

Cílová skupina 15+

Ani velmi sledované mistrovství světa ve fotbale nepomohlo ČT Sport v červnu vylepšit průměrný celodenní podíl na dospělém publiku a propadla se nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. V květnu totiž nabízela o něco sledovanější světový šampionát v hokeji, a tak si v červnu pohoršila o 1,22 procentního bodu na hodnotu 6,38 procenta. Významnější pokles oproti květnu zaznamenal i hlavní kanál Primy, který se propadl o 1,07 procentního bodu na hodnotu 13,19 procenta. Naopak největší růst zaznamenal díky přenosům tenisového Wimbledonu Fanda, který si polepšil o 0,61 procentního bodu na hodnotu 2,05 procenta.

KVĚTNOVÁ DATA: Prima v květnu dohnala ČT 1, Česká televize jako skupina nad Novou

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se v červnu na vedoucí pozici vrátila skupina Nova. Oproti květnu si polepšila o 1,12 procentního bodu na kumulovaný podíl 32,23 procenta. Česká televize se i přes úspěšné mistrovství světa ve fotbale meziměsíčně propadla o 0,99 procentního bodu na hodnotu 30,29 procenta, přičemž vedle ČT Sport klesaly podíly i ČT 1 a ČT 2. Klesala také skupina Prima, ale méně než ČT: pohoršila si o 0,57 procentního bodu na podíl 20,90 procenta, přičemž všechny tři tematické kanály stoupaly (nestačily ale vykompenzovat pokles „velké“ Primy).

Top 10 všechny stanice (červen 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, v červnu nejvíce stoupal opět Fanda. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si polepšil o 0,72 procentního bodu na hodnotu 2,34 procenta. Zajímavý růst o půl procentního bodu a podíl 5,45 procenta zaznamenala i Nova Cinema a o víc než čtyři desetiny procentního bodu rostly i Prima Cool (na 5,26 procenta) a Prima love (na 3,10 procenta). Naopak největší pokles v porovnání s květnem vykázala ČT Sport, jež se propadla o 2,53 procentního bodu na 6,90 procenta. Významněji klesal i hlavní kanál Primy (o 0,79 procentního bodu na 10,02 procenta).

MINULÝ ROK: Červen 2013 přál ČT 24, povodně a pád vlády jí zajistily historický rekord: podíl 9,13 %

Také u publika od 15 do 54 let v červnu nejvíce stoupala skupina Nova. V souhrnném celodenním podílu na sledovanosti si jejích pět volně šířených kanálů polepšilo o 1,64 procentního bodu na hodnotu 35,92 procenta. Česká televize oproti Nově zaostávala o téměř deset procentních bodů, a oproti květnu si pohoršila o 2,63 procentního bodu na hodnotu 26,36 procenta. Naopak mírný růst (na rozdíl od cílové skupiny 15+) zaznamenala skupina Prima, která si polepšila o 0,29 procentního bodu na podíl 20,72 procenta. S výjimkou „velké“ Primy stoupaly všechny kanály této skupiny, včetně dokumentární Primy Zoom.

Kanály – průměrné podíly (červen 2014)
Graf podílu kanálů (červen 2014)
Graf podílu skupin (červen 2014)

Meziroční vývoj (vs. červen 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s loňským červnem, který výrazně ovlivnily povodně a pád vlády Petra Nečase, si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Díky letošnímu fotbalovému šampionátu v Brazílii stoupla o 4,07 procentního bodu na hodnotu 6,38 procenta. Naopak největší pokles vykázala zpravodajská ČT 24, která byla loni v červnu díky výše zmíněným událostem nejsledovanější v historii. Meziročně si pohoršila o 4,86 procentního bodu na hodnotu 4,27 procenta. Významně klesal i hlavní kanál Primy (o 1,08 procentního bodu na 13,19 procenta) a ČT 1 (o 0,95 procentního bodu na 14,23 procenta). Hlavní kanál Novy si meziročně nepatrně polepšil o 0,17 procentního bodu na podíl 23,38 procenta.

Z hlediska meziročního vývoje výkonu tří největších televizních skupin v zemi si jako jediná v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšila skupina Nova. Oproti loňskému červnu stoupla o 1,12 procentního bodu na hodnotu 32,23 procenta. Česká televize meziročně klesla o 0,11 procentního bodu na kumulovaný podíl 30,29 procenta a nepomohly jí ani dva nové kanály ČT :D a ČT art, které loni v červnu ještě nevysílaly. Výrazněji se propadla skupina Prima, jež si pohoršila o 1,48 procentního bodu na hodnotu 20,90 procenta. Kromě „velké“ Primy mírně klesla i Prima Zoom.

ebf - partner 1

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně oproti červnu 2013 nejvíce polepšila v průměrném celodenním podílu na sledovanosti ČT Sport. Její výkon vzrostl o 4,50 procentního bodu na hodnotu 6,90 procenta. Zaznamenáníhodný je i meziroční růst Smíchova o 0,52 procentního bodu na 2,12 procenta. Více příkladů je ale u opačného extrému. Největší meziroční propad zaznamenala zpravodajská ČT 24, která klesla o 3,77 procentního bodu na 2,44 procenta. Významně klesal i hlavní kanál Primy (o 1,68 procentního bodu na 10,02 procenta), hlavní kanál Novy (o 1,26 procentního bodu na 24,93 procenta) a Prima Cool (o 1,03 procentního bodu na 5,26 procenta).

Meziroční vývoj celých televizních skupin potvrzuje trend omlazování publika České televize a stárnutí diváků skupiny Nova. Oproti vývoji v širší cílové skupině 15+ si totiž Nova meziročně pohoršila o 0,47 procentního bodu na hodnotu 35,92 procenta, zatímco Česká televize významně stoupla o 2,62 procentního bodu na souhrnný podíl 2,62 procenta. Pomohl jí k tomu zejména dětský kanál Déčko a zmiňovaná ČT Sport. Větší propad zaznamenala skupina Prima, která si meziročně pohoršila o 2,29 procentního bodu na 20,72 procenta. Prima love a Prima Zoom si přitom oproti červnu 2013 polepšily.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).