Hlavní navigace

Weby pana Potěmkina

31. 3. 2005
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Předpokládám, že jste již zažili situaci, kdy jste si pomocí webových stránek objednali konkrétní "kamennou službu" (ať už přímo nebo následně jiným prostředkem) a po perfektně odvedené práci jste mohli prohlásit "udělali to skvěle, ale webové stránky mají hrozné". Přestože stránky firmy byly v porovnání s konkurencí doslova otřesné, firma poskytovala perfektní služby. Jak to, že i přes tento fakt jste zvolili právě tuto firmu? Jak to, že vás neodradil jejich web?

Předpokládám, že jste již zažili situaci, kdy jste si pomocí webových stránek objednali konkrétní „kamennou službu“ (ať už přímo, nebo následně jiným prostředkem) a po perfektně odvedené práci jste mohli prohlásit „udělali to skvěle, ale webové stránky mají hrozné“. Přestože stránky firmy byly v porovnání s konkurencí doslova otřesné, firma poskytovala perfektní služby. Jak to, že i přes tento fakt jste zvolili právě tuto firmu? Jak to, že vás neodradil jejich web?

Samozřejmě, vždy je rozhodovací proces složitý a většinou vícekriteriální, ale v poslední době se na úroveň webových stránek klade čím dál větší důraz. A někdy až přehnaně velký. Dokonce jsem se nejednou přistihl při tom, že při hledání výrobku či služby prostým procházením stránek firem jsem ihned odcházel z webu, který se mi nelíbil, aniž bych se na něm porozhlédl. Třeba jsem tím přišel o skvělou nabídku, nevím. Jen proto, že firma nebyla schopná si zaplatit nejen vývoj nového webu, ale i jeho dlouhodobou údržbu (na kterou se často zapomíná). To ale ještě nemusí nic říkat o tom, jak firma dělá svůj core business. Nebo ano? Už jsme opravdu tak daleko, že můžeme úroveň firmy hodnotit podle úrovně jejího webu? Těžko říci, do jaké míry je kvalita služeb v korelaci s kvalitou stránek firmy, která tyto služby poskytuje.

Web je něco, co se dá celkem snadno ohodnotit. Je validní, splňuje nějaká kritéria, je krásný, přístupný, SEO friendly, rychle se načítá a člověk se v něm dokáže rychle zorientovat. Jak ale poznám, že firma, kterou web reprezentuje, má stejnou kvalitu jako její web? Odpověď by mohla být návodná – tedy těžko. Musím si něco koupit či objednat, abych na vlastní kůži poznal, s kým mám tu čest. A pak o tom můžu třeba napsat glosu. Někdy ale stačí mnohem méně – totiž firmu kontaktovat a čekat na odpověď.

Nedávno jsem takto narazil na jednu společnost (dokonce vlastně zahraniční) poskytující webhosting, registraci domén a příbuzné služby. Jejich web je na první pohled přehledný, hezký, vypadající velmi profesionálně. Našel jsem to, co jsem potřeboval. Konkrétně kontakt na technickou podporu, protože jsem chtěl změnit záznam u domény, která je u nich hostována. Tedy napsal jsem na uvedený e-mail. Odpověď zatím nepřišla (po 14 dnech). Tak jsem zkusil webový formulář. Tentokrát mi přišla odpověď okamžitě. Bohužel jen od e-mailového robota. Zhruba po dvou dnech od e-mailové komunikace jsem zavolal na uvedené telefonní číslo. To jsem asi neměl dělat, protože můj pohled na tuto společnost se v ten moment rapidně změnil. Telefon zvedl ospalý klučina (volal jsem v pracovní době), nepředstavil sebe ani společnost a výsledkem bylo pouze to, že musím poslat e-mail na jinou e-mailovou adresu, aby se na to mohl jiný kolega podívat. Měl jsem chuť poslat ho do tří teček. Komunikace s nimi probíhá dodnes a tempem stejně ospalým, jako byla reakce pracovníka technické podpory.

MMF24

Když se ale dívám na ty jejich stránky, stále si nedokážu spojit tu poměrně dobrou kvalitu stránek s nedostatečnou úrovní chování samotné firmy vůči zákazníkovi. Tyhle Potěmkinovy weby mají jen hezké štíty, ale to, co se skrývá za nimi, stojí za Alt/Ctrl+F4. V kamenném světě se firma těžko za něco skryje. Na webu k tomu obvykle stačí pozlátko v podobě pěkných stránek. Sám ale teď nevím, jestli je to dobře, či nikoliv.

PS: S výše uvedenou společností jsem stále v kontaktu, protože můj problém zatím nedokázali ani po více než 14 dnech vyřešit. Vzhledem k tomu, že bych si nerad přibouchl už tak hodně přivřené dveře vzájemné komunikace, jistě pochopíte, když zde její jméno zatím uvádět nebudu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se zabývá publikačními systémy, eshopy a dalšími užitečnými internetovými. Aplikacemi, e-commerce a marketingem na internetu. Pracuje jako CEO ve společnosti Neternity Group s.r.o.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).