Hlavní navigace

Zase o krok blíž. Křetínský a Tkáč chtějí vydavatelství Mladá fronta

Jan Beránek

Antimonopolní úřad už řeší, jakou pozici by noví majitelé získali na mediálním trhu, kde se to novými hráči jen hemží.

Doba čtení: 1 minuta

Několikaměsíční dohady se začínají potvrzovat. Františku Savovovi se zřejmě podaří prodat své vydavatelství, které stojí za tituly jako třeba E15, Euro nebo Mateřídouška či servery Živě.cz nebo Mobilmania. A to i přesto, že žije momentálně v Londýně, kde se rozhoduje o jeho vydání zpět do Česka. Policie jej totiž podezírá z daňových úniků a zároveň ho stíhá jakožto uprchlého. 

Savov, který mimochodem kdysi usiloval i o koupi vydavatelství Economia, si ale podle spekulací chce nechat týdeník Euro.

„Společnost Czech Media Invest kontrolovaná Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem požádala prostřednictvím dceřiné společnosti Gloomar CZ a.s. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže o předběžné posouzení transakce, kterou by CMI nabyla část vydavatelské činnosti Mladé fronty a.s,“ řekl Hospodářským novinám mluvčí CMI Daniel Častvaj

Zatím ale podle něj není obchod uzavřen a čeká se na rozhodnutí antimonopolního úřadu. Akvizicí by duo Křetínský a Tkáč rozšířila své mediální impérium a tuzemskou mediální scénu by už definitivně ovládly finanční skupiny.  

Nákupní horečka

Nákupní apetit dua Křetínský & Tkáč je obrovský. Na antimonopolním úřadě už totiž také prověřují poslední nákup e-shopu Mall.cz a srovnávače cen Heureka. Ten oba muži ve spolupráci s PPF provedli prostřednictvím skupiny Rockaway Jakuba Havrlanta.     

CMI obou miliardářů už před dvěma lety koupilo Ringier, čímž získalo kromě bulvárního deníku Blesk i deník Sport, týdeník Reflex nebo dětskou klasiku ABC. 

A nelenili ani ostatní. Během letošního roku se do médií pustila třeba i Penta. Ta si koupila vydavatelství VLP, které stojí za regionálním titulem Deník. A nové manažery pro modernizaci tradičního deníku získali podzimním pohlcením vydavatelství Tablet Media Michala Klímy

Nutno dodat, že v českém vydavatelství pohlcení investiční skupinou nevyvolalo tak bouřlivou reakci, jako třeba na Slovensku, kde z deníku Sme odešla velká část redakce včetně vedení

Našli jste v článku chybu?