Hlavní navigace

Kellner, Křetínský, Rockaway a ČSOB posílají další desítky milionů do Mall Pay

Sdílet

Jan Sedlák 18. 12. 2020

Internetová skupina Mall Group společně s bankou ČSOB vložily dalších 70 milionů korun do fintechového projektu Mall Pay. Ve dvou krátce po sobě jdoucích vlnách se tak zvýšil základní kapitál společnosti na 235 milionů korun.Jak jsme informovali v září, kapitál Mall Pay se posiluje postupně, tehdy byl na částce 165 milionů.

Mall Group a ČSOB od té doby podle notářských zápisů vložily nejdříve dalších 25 milionů a později 45 milionů korun. Oba partneři vždy vkládají stejnou částku, což odpovídá i jejich padesátiprocentnímu podílu v Mall Pay.

Mall Pay v minulosti nabíralo základní kapitál kvůli České národní bance, od které následně na podzim firma získala licenci na úroveň poskytovatele platebních služeb malého rozsahu. Také nově získané prostředky souvisí s ČNB.

“S ohledem na naše budoucí ambice nyní připravujeme žádost o licenci platební instituce (“velkou”) a základní kapitál proto průběžně navyšujeme, abychom splňovali minimální kapitálové požadavky,” vysvětluje pro Lupu finanční ředitel Mall Pay Richard Kotrlík.

Mall Pay začalo jako poskytovatel služeb malého rozsahu nabízet prémiové účty spojené s platebními kartami, které se vydávají skrze ČSOB. Už dříve služba rozjela provozování odložených plateb na internetu, s čímž konkuruje rovněž české službě Twisto.

“Služba roste spíše podle optimistických scénářů. Mall Pay využívá v současnosti více než sto tisíc lidí, v pilotním provozu jsme skipovací karty rozeslali skoro tisícovce zájemců. Zájem o skipovací karty je zhruba dvojnásobný, nicméně zhruba polovina osob skóringem v současnosti neprojde – což je běžné pro každý nový produkt tohoto typu a pro nás to znamená, že máme dobře nastavené kontrolní mechanismy. Počet partnerů – tedy e-shopů – kteří Mall Pay používají jako jednu z platebních metod se zároveň blíží 160,” shrnuje pro Lupu poslední vývoj šéf Mall Pay Adam Kolesa.

Přes Mall Pay aktuálně kvartálně protékají desítky milionů korun, za letošek by se číslo mělo dostat na sto milionů. Projekt také plánuje být ještě dva až tři roky ztrátový.

Mall Pay má dle slov firmy zapadat do celkové e-commerce strategie Mall Group. V ní vlastní po čtyřiceti procentech PPF Petra Kellnera a Daniel KřetínskýPatrikem Tkáčem, zbylých dvacet procent ovládá Rockaway. Ztráta skupiny se loni dostala na 1,7 miliardy. Ve funkci výkonného ředitele pak nedávno teprve po roce skončil Oldřich Bajer.

Našli jste v článku chybu?