V Česku víme své o reklamách na „bleskové“ a „neomezené“ připojení k Internetu, které ve většině případů vyvolají tak maximálně kritiku z řad veřejnosti. To ve Velké Británii tamnímu úřadu Advertising Standards Authority, který se zabývá právě regulací reklamy a marketingových kampaní, se znelíbil televizní reklamní spot propagující iPhone 3G. K vidění je třeba na YouTube, ve Velké Británii se ale vysílat nesmí.
Důvod? Uvádění zákazníka v omyl při demonstraci nereálné rychlosti připojení k Internetu. V reklamě je vidět, jak se webové stránky načítají ve zlomku sekundy a stejně rychle se překreslují třeba mapy z Google Maps. Přestože připojení přes 3G sítě je rychlé, podle úřadu demonstrace v reklamě neodpovídá realitě. Apple se hájí, že divák jistě reklamu pochopí a že mu šlo jen o ukázku vyšší rychlosti, kterou nový iPhone 3G nabízí.
Úřad Advertising Standards Authority se již v srpnu pustil do Applu kvůli jiné reklamě, ve které bylo tvrzeno, že všechny součásti Internetu jsou dostupné z iPhonu. Jenže úřadu se takové tvrzení nezamlouvalo, například prý proto, že Safari nepodporuje třeba Flash, který je součástí řady webových stránek. (Mobil.cz)