Hlavní navigace

Apple prý klame zákazníky, iPhone 3G tak rychlý není

27. 11. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

V Česku víme své o reklamách na „bleskové“ a „neomezené“ připojení k Internetu, které ve většině případů vyvolají tak maximálně kritiku z řad veřejnosti. To ve Velké Británii tamnímu úřadu Advertising Standards Authority, který se zabývá právě regulací reklamy a marketingových kampaní, se znelíbil televizní reklamní spot propagující iPhone 3G. K vidění je třeba na YouTube, ve Velké Británii se ale vysílat nesmí.

V Česku víme své o reklamách na „bleskové“ a „neomezené“ připojení k Internetu, které ve většině případů vyvolají tak maximálně kritiku z řad veřejnosti. To ve Velké Británii tamnímu úřadu Advertising Standards Authority, který se zabývá právě regulací reklamy a marketingových kampaní, se znelíbil televizní reklamní spot propagující iPhone 3G. K vidění je třeba na YouTube, ve Velké Británii se ale vysílat nesmí.

UX DAy - tip 2

Důvod? Uvádění zákazníka v omyl při demonstraci nereálné rychlosti připojení k Internetu. V reklamě je vidět, jak se webové stránky načítají ve zlomku sekundy a stejně rychle se překreslují třeba mapy z Google Maps. Přestože připojení přes 3G sítě je rychlé, podle úřadu demonstrace v reklamě neodpovídá realitě. Apple se hájí, že divák jistě reklamu pochopí a že mu šlo jen o ukázku vyšší rychlosti, kterou nový iPhone 3G nabízí.

Úřad Advertising Standards Authority se již v srpnu pustil do Applu kvůli jiné reklamě, ve které bylo tvrzeno, že všechny součásti Internetu jsou dostupné z iPhonu. Jenže úřadu se takové tvrzení nezamlouvalo, například prý proto, že Safari nepodporuje třeba Flash, který je součástí řady webových stránek. (Mobil.cz)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).