Neopatrnost některých lidí je neuvěřitelná. Česká spořitelna před Vánoci znovu varuje před vlnou phishingu, která se odehrává na Facebooku.
Scénář je podle banky stále stejný a podvodníci k podvodu využívají například „unesené“ profily skutečných uživatelů:
Podvodník osloví klienta pod profilem někoho z jeho přátel s žádostí o zaslání nějakého finančního obnosu (obvykle ve výši 30 až 50 Kč). Klientovi následně přes Facebook pošle odkaz na platební bránu a požádá ho o výběr banky. Následně po výběru banky se zobrazí podvodná přihlašovací stránka internetového bankovnictví. Pokud klient údaje vyplní, podvodník je okamžitě zneužije.
Podvodníci se pokoušejí dostat z lidí i potvrzovací SMS. Postup je jednoduchý: řeknou, že mají problémy s telefonem a požádají, jestli si mohou nechat poslat potvrzovací SMS na mobil oběti s tím, aby jim zprávu přeposlala.
Facebook dodává podobným žádostem potřebnou důvěryhodnost. Žádost o peníze, natož o přístupové údaje do internetového bankovnictví, by ale měla být pro uživatele dostatečným důvodem, proč zpozornět a vše si ověřit například telefonátem dotyčnému žadateli.