Hlavní navigace

Junior Internet letos již po osmé

Autor: 29
Marek Soldát

„Velký nápad malého chlapce“ - tak by se daly popsat začátky konference, která je dnes mezi mladými internetovými tvůrci považovaná za prestižní záležitost a kde se každoročně scházejí mladí webdesignéři, programátoři a podnikatelé z celé ČR, aby navázali nové kontakty a vyměňovali zkušenosti.

Šéfem celého projektu je Jiří Peterka mladší, který začal konferenci pořádat v rámci března – měsíce Internetu. Přestože se letos teprve chystá na maturitní zkoušku, má již na svém kontě díky Junior Internetu cenu ministryně informatiky, kterou mu Dana Bérová udělila po minulém ročníku.

Co nás čeká letos? Kromě programu bohatého na nové informace se dočkáme i vyhodnocení tří soutěží. JuniorWeb, JuniorText a JuniorDesign, která je letos novinkou. Tvůrci webových stránek mladší a ve věku 18 let, textů na téma Internet a počítačové grafiky se mohou se svými pracemi přihlašovat až do 31. ledna. A protože jsou úspěšní lidé v oboru čím dál mladší, existuje ještě kategorie do 15 let.

JuniorWeb je stěžejní soutěží celého Junior Internetu, kde je cílem určit nejlepší webovou stránku. Posuzuje se vzhled, kvalita kódu, obsah i celkový účel projektu a je možné soutěžit i s více weby najednou. A vypadá to, že soutěžící této kategorie se řídí heslem „O mně ještě uslyšíte.“

Mezi vítěze loňských ročníků patří skutečné mladé celebrity českého internetu, jakými jsou například:

  • Honza Řežáb, který šéfuje vlastní společnosti Redboss s.r.o., která je významným distributorem vyzvánění, tapet a her pro mobilní telefony, který byl vyhlášen Začínajícím podnikatelem roku 2005, a
  • Zdeněk Cendra, o kterém se psalo i zde na Lupě, který vlastní společnost Supernetwork s.r.o., provozovatele proslulé služby SuperHosting.

Mezi další zajímavé projekty z uplynulých let lze zařadit třeba projekt výuky angličtiny English-online Štěpána Mejzlíka, BeInspired Lukáše Kořínka a řadu dalších.

JuniorDesign je novinkou, která umožní prosadit se i grafikům „na volné noze“. JuniorText je zas příležitost pro budoucí copywritery.

Samotná konference proběhne 3. března v Praze. Jelikož se však jedná o mezinárodní projekt, který probíhá i v Polsku a na Slovensku, bude to právě Slovensko, kam se podívají vítězové letošního ročníku a kde se odehraje velké mezinárodní setkání mladých odborníků. V minulém roce se konference konala dokonce i v Maďarsku.

Letos čeká účastníky bohatý doprovodný program. V odpolední části se Petr Beneš podělí o své zkušenosti s rozjížděním projektu HyperInzerce. Marek Čierný zas o tom, jak vybudoval Sudoku ligu, kterou od něj později koupil světový gigant vyrábějící žvýkačky. A řeč dojde i na nový fenomén videoblogování.

Kolem JuniorInternetu vznikla zajímavá komunita mladých tvůrců internetových projektů, kteří mezi sebou navazují vzájemné spolupráce a vyměňují si zkušenosti. Když nahlédneme do světa, zjistíme, že JuniorInternet je projekt, který nemá ve světě obdoby.

Pár slov s Jiřím Peterkou mladším

Co tě vedlo k tomu založit JuniorInternet?

S Junior Internetem jsem začal, když mi bylo 12 let. Tehdy to byla spíš taková podivná myšlenka vytvořit něco, co by mělo smysl. Napsal jsem tehdy panu Winterovi z Března – měsíce Internetu, kterému se myšlenka líbila, a tak jsme zorganizovali první ročník dětské konference Junior Internet. Od té doby se kolem Junior Internetu vytvořila skupina bývalých účastníků, kteří se na jeho organizaci podílejí. Dnes už projekt v podstatě celý organizují mladí lidé, i když v rámci Března – měsíce Internetu probíhá pořád. Za sedm let se ho zúčastnilo 2000 mladých lidí a od minulého roku probíhá i na Slovensku a v Polsku. Dnes organizuji Junior Internet hlavně proto, že vidím spoustu mladých lidí, kteří na Internetu provozují zajímavé projekty, a řadě z nich pomohl a dostal je dále.

Jaký vývoj pozoruješ od prvního ročníku až k dnešku?

Vývoj je určitě obrovský. Statické weby s jednoduchým designem vystřídaly rozsáhlé internetové projekty mladých lidí, které používají desetitisíce lidí a u kterých by nikdo nepoznal, že je vytváří někdo školou povinný. Za sedm let se kolem Junior Internetu vytvořila silná komunita mladých lidí. Řada z nich vytváří na Internetu opravdu úspěšné projekty, někteří si dokonce založili vlastní firmy a podnikají. Pro mnoho z nich byl Junior Internet takovým odrazovým můstkem, přinesl jim inspiraci, motivaci, nové kontakty, znalosti, nabídky a také zviditelnění jejich projektů.

Čím bude letošní ročník výjimečný?

Již od minulého roku projekt probíhá i na Slovensku a v Polsku. Letos se čeští vítězové Junior Internetu spolu se zahraničními zúčastní závěrečného mezinárodního sympozia v Bratislavě, kde budou moci navázat i mezinárodní kontakty a třeba rozšířit své projekty i do zahraničí. Na konferenci Junior Internet 3. března v Praze samozřejmě chystáme řadu zajímavých přednášek, do disuse jsme pozvali několik zajímavých internetových osobností a v odpoledním programu představí své projekty několik úspěšných mladých lidí. Takže věřím, že konference bude pro mladé lidi inspirující.

Na co se můžeme těšit v příštích letech?

Rádi bychom Junior Internet rozšířili i do dalších zemí, aby se z něj stal opravdu mezinárodní projekt. Máme již několik slibných kontaktů z Francie, Rakouska a dalších zemí. Třeba se tedy v příštích letech budou moci mladí lidé z České republiky zúčastnit i konferencí v zahraničí a na konferenci v Praze naopak přicestují podnikaví mladí lidé z dalších zemí.

Co bys vzkázal mladým lidem, kteří chtějí vstoupit do světa Internetu?

Ať co nejvíc zdokonalují sami sebe i své internetové projekty. Internet je pro mladé lidi skvělé médium, protože se na něm mohou opravdu seberealizovat, vytvořit něco hodnotného a užitečného pro ostatní lidi a nepotřebují k tomu žádné zdroje kromě svého nadšení a energie. Spousta mladých lidí dnes žije velmi pasivně. Myslím, že ti, kteří jsou aktivní na Internetu, provozují vlastní projekty a získávají tak spoustu zkušeností, budou mít obrovský náskok.

Anketa

Zúčastníte se Junior Internetu?

Našli jste v článku chybu?