Hlavní navigace

Ondřej Široký (Lime): Nevhodné parkování a stav našich koloběžek budou řešit „pochůzkáři“

Autor: Jan Vaca
David Slížek

Jednáme s radnicemi a chystáme opatření, aby uživatelé jezdili bezpečně a ohleduplně, slibuje Ondřej Široký, manažer společnosti Lime pro ČR.

Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Od konce loňského září, kdy v Praze začala fungovat společnost Lime, si její koloběžky minimálně jednou vyzkoušelo 65 tisíc lidí. Celkem firma eviduje už 225 tisíc jízd a průměrná doba jízdy trvala devět minut.

„Data nám ukazují, že je o nás zájem. A čekáme, že to letos bude ještě lepší,“ říká ve videorozhovoru pro Lupa.cz manažer Lime pro Českou republiku Ondřej Široký.

Údaje o ekonomických výsledcích zatím ale firma nezveřejňuje, stejně jako informace o tom, jak poruchové koloběžky jsou, případně kolik evidují lidí, kteří se na zelených strojích zranili. „Některé údaje ani neznám. Třeba případy zranění řeší náš globální tým,“ konstatuje Široký.

Pro českou pobočku americké společnosti je nyní důležitá hlavně dohoda s radnicí Prahy 2. Ta loni v říjnu zakázala provoz koloběžek na svém území, vedení radnice se nelíbilo, že koloběžky se válí na místech, kde překážejí. Někteří jejich uživatelé také svou jízdou ohrožovali chodce (více viz Zelené koloběžky Lime dočasně zmizí z ulic Prahy 2). Široký už minulý rok slíbil, že společnost přijme opatření, aby se to neopakovalo.

Celý videorozhovor si můžete pustit zde:

„Řadu věci jsme už změnili. Například jsme posílili tým takzvaných pochůzkářů, kteří primárně v centru města neustále kontrolují, jak jsou koloběžky zaparkované, porouchané pak odvážejí a dohlíží i uživatele naší služby,“ říká Široký. „Spolupracujeme také se SONS (Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých ČR, pozn. red.), radí nám, kde koloběžky umísťovat, aby neblokovaly nevidomé,“ dodal.

Rozhovor si můžete pustit i jako podcast:

Ve videorozhovoru Široký zmiňuje i možnost, že by se zelené koloběžky mohly objevit postupně i v některých jiných českých městech. Na jaře začne zároveň jezdit v Praze nejnovější typ koloběžky, který má například barevný displej umožňující do budoucna i například zobrazování navigačních dat. Společnost také plánuje globální kampaň zaměřenou na uživatele služby, aby se chovali za řidítky zodpovědněji.

Content Javornický

Široký v rozhovoru popisuje také to, jaký je zájem o místo takzvaného nabíječe, který pro firmu sbírá po ulicích koloběžky s vybitými bateriemi. Někteří se tím snaží dokonce i uživit.

Videorozhovory s představiteli tuzemské IT nebo e-commerce scény i dalšími osobnostmi najdete v rubrice Video, můžete sledovat i náš kanál na YouTube nebo odebírat podcast přes iTunes, Spotify i další služby, které to umožňují.