Publikum stanic Českého rozhlasu tvoří z 80 procent lidé starší padesáti let a důchodci. Pokud má ČRo plnit svoji roli média veřejné služby, měl by se snažit oslovovat i mladší posluchače, prohlásil ve čtvrtek na semináři o veřejnoprávních médiích, který v Poslanecké sněmovně pořádali poslanci volebního výboru za ČSSD, prozatímní ředitel ČRo Peter Duhan.
ROZHOVOR: Hudba je náš katastrofální problém, připouští ředitel Českého rozhlasu
Český rozhlas ve snaze dále nepropadat v onom pochybném podílu na trhu (s reklamou), orientuje velkou část programu na pevné jádro stálého auditoria, jímž je publikum starší padesáti let a zejména publikum důchodcovské. Důležitou společenskou roli, kterou zde ČRo plní, nechci v nejmenším snižovat, se svými spolupracovníky však považuji za problém, když na tuto skupinu je nyní fakticky zaměřeno zhruba 80 procent vysílaného programu,
konstatoval Duhan.
K TÉMATU: Peter Duhan: Změnil bych dnešní hudební dramaturgii Radiožurnálu
Z takové vychýlené orientace programu na jednu část společnosti podle Duhana plyne, že Český rozhlas nemá šanci a často ani ambici zaujmout posluchače mladších generací. I oni však mají právo na to, aby jim rozhlas nabízel veřejnoprávní službu. Ani generace dnešních dvacátníků, třicátníků a čtyřicátníků, které si dosud z mnoha důvodů nevytvořily tak věrný posluchačský vztah k ČRo, nesmí být z veřejnoprávní služby vyloučeny,
varoval prozatímní ředitel ČRo.
ANALÝZA: První vysvědčení pro Petra Duhana, prozatímního šéfa Českého rozhlasu
Peter Duhan však na druhou stranu odmítá návrat jediné stanice ČRo mladé, Radia Wave, do analogového FM pásma a uvažuje o jeho přeformátování, aby oslovil širší publikum. Prozatímní ředitel ČRo je jedním z kandidátů na řádného generálního ředitele veřejnoprávního rozhlasu, kterého bude Rada ČRo volit ve chvíli, kdy Poslanecká sněmovna doplní radu o čtyři nové členy. Stát by se tak mělo již na prosincové schůzi sněmovny, která začíná 7. prosince.