Kniha o fake news vyšla v polovině ledna a sklízí nečekaný úspěch. Prodalo se ji už kolem sedmi tisíc, autoři věří, že se přehoupnou nakonec přes deset tisíc prodaných kusů. Rozhovor s politologem Milošem Gregorem, jedním ze spoluautorů publikace, jsme zveřejnili v lednu.
Jeho kolega Vojtěch Bruk byl tento týden jedním z přednášejících na pravidelné akci Marketing Monday, které bylo tentokrát věnováno právě fake news. Celou jeho prezentaci vám nyní přinášíme:
„Moderní propagandě už nejde o to nás přesvědčit, že černá je bílá. Jde o to nás zahltit velkým množstvím polopravd, nesmyslů, pololží, že potom už nevíme, čemu máme věřit,“ konstatuje Bruk.
Přednášku na setkání Marketing Monday měl například i Jan Tvrdoň ze spolku Demagog.cz, který se věnuje ověřování výroků politiků, nebo Leoš Kyša z Českého klubu skeptiků Sisyfos.
Podívejte se, jak to na Marketing Monday vypadalo.