Nejoblíbenějším formátem v bannerových kampaních na českém trhu je stále square (300×300 px). Podle statistik firmy Gemius jej najdete skoro ve třetině tuzemských kampaní zapojených do AdMonitoringu. V těsném závěsu se v žebříčku oblíbenosti mezi zadavateli a provozovateli webů drží double skyscraper (300×600 px) a na třetím místě je rectangle (300×250 px).
Square je přitom podle Gemiusu specifikem českého a slovenského trhu, v jiných státech, kde firma trh sleduje, se takové oblibě netěší. V Bulharsku, Rumunsku, Srbsku, Chorvatsku a Polsku ovšem jeho místo zabírá formát rectangle, který se od čtverce příliš neliší.
Zastoupení v kampaních je jedna věc, pokud se ale na populární formáty podíváte optikou zobrazených impresí, pořadí se promění: vítězem se stane double skyscraper, rectangle je druhý a square skončí na třetím místě, uvádí Gemius v tiskové zprávě.
A nabízí i vysvětlení, proč skyscraper vítězí: „Pravděpodobně díky tomu, že se často umísťuje na viditelnějších místech (hned na začátku stránky) a také ve formě sticky (drží se stránky i po přesunutí kurzoru),“ uvádí Radoslav Kapraň z Gemiusu.
Zajímavý je také pohled na statistiky průměrné míry prokliku (CTR) jednotlivých formátů. Nejlepší výsledky dává megaboard (998×200 px), double skyscraper je těsně na druhém místě a na třetím místě se umístil tzv. double leaderboard (990×210 px). Velké, nepřehlédnutelné (a také nejdražší) formáty v záhlaví stránky tak neustále vedou.
Zdroj: Tisková zpráva