Hlavní navigace

Rohlík.cz spouští síť vlastních výdejních automatů, mají snížit minimální cenu nákupu

Karel Wolf

Český internetový obchod s potravinami spouští síť chlazených výdejních boxů, tzv. Rohlík Pointů, které mu mají umožnit snížit minimální cenu nákupu o dvě stovky.

Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Hlavní motivací pro zavedení výdejních boxů Rohlík Point byla pro Rohlík.cz možnost posunout hranici minimální objednávky, která v případě 500 korun tvořila určitou psychologickou bariéru. Ta by se nyní měla snížit na 300 korun s tím, že už obchod nebude účtovat žádné dodatečné náklady na dopravu.

„Od této chvíle si naši zákazníci mohou u nás vyřídit také malé a rychlé nákupy, které tvoří většinu cest do obchodů. Pomocí Rohlík Pointů chceme v budoucnosti vytvořit širokou výdejní síť pro tyto potřeby,“ vysvětluje hlavní důvody Tomáš Čupr, zakladatel společnosti Rohlík.cz.

Novinka má ovšem své omezení. První výdejní boxy jsou zatím umístěné jen v několika pražských office centrech, a to v jejich uzavřené oblasti. „Pokud tedy nepracujete v dané budově, nebude vám nákup vydán,“ upozorňuje obchod.

Sázka na poctivost

Rohlík Pointy měří kolem dvou metrů a jsou rozděleny na nechlazenou a chlazenou část, ve které se nachází mrazák. Podchlazený box by měl být schopný udržovat teplotu pro bezpečné uložení masa nebo zmrzliny.

Informace o uskladnění nákupu uvidí zákazník také na obrazovce. Na nových výdejních místech Rohlík pracoval od poloviny října. Design, který kombinuje především dřevěný obklad a sklo, a softwarové vybavení vychází z Fresh Pointů společnosti Sklizeno. Zabezpečovací mechanismus si vytvářel Rohlík sám.

Chladicí výdejní boxy se budou odemykat unikátním PIN kódem, v jejich útrobách by měly být k nalezení tašky označené štítkem se jménem zákazníka. Kvůli omezené kapacitě a pravděpodobně i z hygienických důvodů bude nákup na zákazníka čekat maximálně 8 hodin. 

„Šestimístný kód zákazníkovi pošleme na mobilní telefon ve chvíli, kdy kurýr fyzicky vyskládá tašky do boxu. Zároveň mu oznámíme, v jaké části se nákup nachází, a vše bude označené štítkem s jeho jménem,“ popisuje Simona Bílá, projektová manažerka Rohlík.cz.

Vzhledem k tomu, že zákazník po otevření uvidí i zboží někoho jiného, vzniká zde teoretické riziko, že si lidé nedopatřením nebo záměrně odnesou cizí nákup. „Nebojíme se, že k tomu bude docházet. Svým zákazníkům věříme. Jsme připraveni bez otázek takové případy ihned kompenzovat, pakliže výjimečně nastanou,“ slibuje Čupr.

Nová možnost v doručení slouží primárně pro menší nákupy. „Nemusíte se nikde stavovat, vezmete si tašky z boxů a můžete odjet rovnou za rodinou. Ušetříte klidně půl hodiny každý den,“ vysvětluje rozhodnutí umístit výdejní boxy především do kancelářských budov Čupr.

Výdejní boxy na sídlišti i ve stanicích MHD

Celkem se v Rohlík Pointech mohou vyměnit během dne desítky nákupů, produkt cílí především na zaměstnance kanceláří, kterým by měl umožnit realizovat přes e-shop menší nákupy. 

Zatím se Rohlík Pointy nalézají v několika kancelářských budovách, v Praze například v karlínském Meteoru, na recepci společnosti O2 Za Brumlovkou, v sídle Seznamu a v office centru Anděl Park. Celkem se jedná o desítky výdejních míst, v plánu je ale přidat minimálně sto další lokalit. 

„Rádi bychom dostali do kancelářských budov v příštím roce přes 100 Rohlík Pointů. Snad žádná oslovená firma možnost našich výdejních boxů neodmítla, což nás velice těší,“ upřesňuje Simona Bílá.

„Rádi bychom naše nová výdejní místa dostali do všech velkých office center v České republice. Jsme také v kontaktu s developery, kteří by zahrnuli naše boxy do budoucích plánů sídlišť,“ dodává Čupr, který by rád výhledově dostal nové výdejní boxy Rohlík.cz na veřejná prostranství. Jednou ze zvažovaných možností jsou i zastávky MHD.

Podívejte se na rozhovor s Tomášem Čuprem ze září 2018:

KL-tip-hlasovani2019

Rozhovor si můžete pustit také jako podcast: