Hlavní navigace

SPIR: V Česku se za internetovou reklamu vydává nejvíce z CEE

Marek Janouš

Výdaje za internetovou reklamu vycházejí v Česku na hlavu jen trochu pod celoevropským průměrem. A meziročně rychle rostou.


Autor: SPIR

Sdružení pro internetovou reklamu vydalo zprávu, podle které jsou v Česku výdaje na internetovou reklamu přepočtené na jednoho obyvatele nejvyšší v Evropě „střední a východní“, a blízké průměru evropskému; celkovým objemem pak srovnatelné s Rakouskem nebo s Finskem, a oproti evropskému průměru rostou meziročně dvojnásobně rychle.

Výzkum AdEx 2012, srovnávající výdaje ve 26 evropských zemích (počítaje v to i Rusko a Turecko), pracoval s odhadem výdajů skutečně zaplacených, a to v hrubých cenách, v Česku známých jako „medianet“, jež vedle skutečného příjmu vydavatele zahrnují případné provize mediálním zastoupením. V Česku výzkum provedlo právě SPIR jakožto český národní člen IAB Europe.

KL17-nominace

Pavel Ševera ze SPIR vidí ve výsledcích vzrůstající význam internetového podnikání pro celé české hospodářství.

Díky výzkumu si můžeme udělat obrázek o obvyklém rozdílu mezi cenami ceníkovými a skutečně placenými. Objem internetové reklamy v ceníkových cenách loni přesáhl jedenáct miliard korun. Odhadnutých skutečně vynaložených 291 milionů eur však vychází jen na necelých 7,5 miliardy korun.


Autor: SPIR
Našli jste v článku chybu?