Hlavní navigace

V české internetové reklamě se loni protočilo 11 miliard korun

20. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výdaje do internetové reklamy na českém trhu stouply loni meziročně o čtvrtinu. Výrazně posílily výkony reklamních sítí a placených výsledků vyhledávání.

Podle Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) přesáhly v roce 2012 výdaje do internetové reklamy 11 miliard korun. Ve srovnání s rokem 2011 stouply výdaje do reklamy na českém Internetu o čtvrtinu. Největší podíl investic do internetové reklamy připadl na display reklamu.


Autor: SPIR

V ceníkových cenách utratili loni zadavatelé za display reklamu 5,5 miliardy. Je však třeba připomenout, že ceníkové ceny jsou ceny před odečtením agenturních slev a bonusů, bez kterých se dnes na trhu v podstatě žádná reklama neprodává. Rozdíl mezi ceníkovou a reálnou cenou je tak u display reklamy dost podstatný.

Ve vyhledávání a reklamních sítích Google, Sklik, Facebook, eTarget apod. s reálnými cenami přesáhly výdaje 4 miliardy. Je to podstatný nárůst oproti roku 2011, kdy na tyto formy reklamy připadaly výdaje v celkové výši 2,67 miliardy korun. Z celkového objemu 4 miliard připadá 70 % na vyhledávání a 30 % na obsahové sítě.


Autor: SPIR

Téměř miliarda inzertního výkonu připadá na řádkovou inzerci a katalogové zápisy a přes půl miliardy na rapidně rostoucí videoreklamu. Výdaje na videoreklamu meziročně stouply z 300 milionů na více než půl miliardy korun. Rostl zájem také o reklamu v mobilních zařízeních. Loni dosáhly výdaje do této formy reklamy 8 milionů korun. Tedy jednou tolik, co v roce 2011.

Za loňský rok byl v rámci inzertního průzkumu poprvé zjišťován i výkon PR článků. Zatímco PR články jsou zavedenou formou inzerce a neočekává se u nich žádný významný nárůst nebo pokles zájmu, aukční prodej display reklamy je v ČR nový a do budoucna růstový má velký potenciál, říkají zástupci SPIRu.

Porovnáme-li celkové inzertní výkony internetu s výkony ostatních médií za předcházející rok, které pocházejí z monitoringu inzertních výkonů společnosti Admosphere, pak internet jako mediatyp zaujal s více než 11 miliardami korun třetí příčku za televizí a tiskem.


Autor: SPIR

Celkový podíl internetu na všech reklamních výdajích dosáhl v loňském roce 17,4 %, což je o 3 procentní body větší podíl oproti předcházejícímu roku 2011. Internet se tak opět přiblížil tisku, jehož podíl naopak o 4 procentní body poklesl.

CIF 24 - tip - superearly cena


Autor: SPIR

SPIR odhaduje, že výdaje do internetové reklamy letos porostou meziročně o 16 procent.

Zdroj: tisková zpráva

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).