V posledních měsících čelí americká dopravní firma po Evropě snahám o regulaci. Pro taxikáře představuje Uber, který boří zavedené obchodní modely, nevítanou konkurenci. A ti se nehodlají vzdát bez boje. Stížnosti a lobbing zatím dopadají na úrodnou půdu. Například ve Francii od ledna platí zákon, podle kterého přepravní služby bez taxikářské licence nesmějí vyzvednout zákazníka dříve než 15 minut od přijmutí objednávky.
Od dubna hrozí řidičům v Belgii jezdícím pod hlavičkou služby UberPOP pokuta 10 tisíc eur. Na základě rozhodnutí soudu nesmí Uber provozovat své služby ani v Berlíně. Pod palbu kritiky se firma dostala i na britských ostrovech. Londýnští taxikáři přišli s tím, že řidiči Uberu porušují zákon, když nepočítají cenu jízdy pomocí taxametru, ale prostřednictvím mobilní aplikace. Úřady v tom ale problém zatím nevidí.
Podobným problémům ale nečelí americký startup jen na starém kontinentu, do hledáčku taxikářů se dostal i v domovských Spojených státech. V Connecticutu, kde Uber začal nabízet své služby v dubnu, si na jeho praktiky u soudu stěžuje skupina 15 taxikářských firem.
Argumentují přitom tím, že auta Uberu nepodléhají takové regulaci, jako auta taxislužby. „Jejich auta nejsou dostatečně a pravidelně kontrolována. Není tak zajištěno, že jsou udržována v bezpečném provozním stavu,“ uvedl Anthony Boskello ze společnosti Greenwich Taxi. A nejen to. Taxikářům se také nelíbí, že řidiči Uberu nemusí projít taxikářskými prověrkami a školeními.
„Jejich řidiči absolvují jen velmi málo školení a je otázkou jestli vůbec nějakým školením procházejí. Nemají osvědčení a typ řidičského oprávnění, které naši řidiči taxislužby mít musí. Nemusí ani procházet přísnými kontrolami trestní minulosti, které běžně provádíme u uchazečů o práci,“ dodal Boskello.
Zdroj: New Haven Register