Hlavní navigace

Yahoo kupuje samodestrukční chatovací aplikaci Blink. A rovnou ji pohřbí

14. 5. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Marissa Mayer pokračuje v nákupech vývojářů i s jejich projekty. Tentokrát největší světový startup koupil mobilní aplikaci Blink. Yahoo tak dál posiluje v mobilních službách.

Sedmičlenný tým Blinku se zapojí do týmu „smart communication“ a jejich dosavadní práce bude uložena k ledu – během pár týdnů služba skončí. Podmínky, za kterých vývojáři vedení bývalými googlery Kevinem StephensemMichelle Norgan do Yahoo přestupují, ani jedna z firem nezveřejnila. 

„Těšíme se na možnosti, které se otevřou našim vizím v Yahoo,“ tvrdí Blink na své stránce, respektive na parte své služby. 

Šéfka Yahoo Marissa Mayer tak zakulatila počet nakoupených startupů na čtyřicítku. A to jen během necelých dvou let ve funkci. Světlovlasá manažerka získala rychle peníze prodejem části akcií čínské Alibaby a vrhla se do proměny tápajícího portálu na moderní firmu, ve které zase chtějí lidé pracovat. „Jsme největší světový startup a jsme na to hrdí,“ prohlásila na loňském Techcrunch Disrupt

Ve jménu chatu

Za své nákupy zatím utratila z rozpočtu Yahoo něco přes jednu a půl miliardy dolarů a otočila kormidlo portálu směrem k mobilním zařízením. A těm od začátku letošního roku, a rekordního nákupu WhatsAppu a skoro miliardové japonské akvizice Viberu, vládnou chatovací aplikace. 

ebf - partner 1

Blink bojoval na novém trhu aplikací, jejichž zprávy po určité době po sdílení zmizí. Konkurencí pro službu tak byl hlavně Snapchat a nově příchozí Confide nebo Wickr. Zajímavost tomuto segmentu dodal především Snapchat, jehož majitelé několikrát odmítli nabídku Facebooku, který nabízel víc než tři miliardy dolarů. 

Populární začínají být i anonymní chatovací systémy jako třeba ruský Telegram nebo nejnovější Secret, do kterého po pár měsících fungování nasypali investoři ze Silicon Valley deset milionů dolarů. Část odměny by ale měla patřit hlavně NSA, jejíž kauza to všechno rozpoutala

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).