Týdenní revize: Skype na prodej a pražský TechCrunch meet-up

Na přibližně 800 milionů Kč z Evropské unie na podporu broadbandu si brousí zuby ministerstva zemědělství a vnitra. V průběhu TechCrunch Prague Meet-up 2009 se představilo několik zajímavých projetků. Universal a Youtube spustí společný videoportál, Telefónica a Stream.cz tak již učinily. eBay prodává Skype, koupí jej původní majitelé za třetinu ceny? Česká verze Creative Commons byla oficiálně představena.

Na letošní konferenci ISSS (Internet ve státní správě a samosprávě), o které jsme na Lupě psali již minulý týden v souvislosti s datovými schránkami. Konference se ale kromě vládních politiků, účastnil i předseda ČSSD Jiří Paroubek, který přítomným sdělil, co jeho strana hodlá udělat v oblasti informatiky, až na podzim vyhraje volby. Prý provedou audity významných projektů a mj. také zváží, zda nadále ponechat oblast informatiky v gesci MV ČR. ČSSD chce také zpracovat novou broadbandovou strategii, tak aby bylo možné z Unie čerpat co nejvíce peněz alokovaných právě na rozvoj broadbandu. Na Českou republiku by z celkové cca 1 miliardy € mělo připadnout cca 800 milionů. Ty by ale měly být využity nejen na rozvoj broadbandu v málo obydlených oblastech, ale také na projekty související s reformou společné zemědělské politiky. Zálusk na peníze si ale dělá nejen ministerstvo zemědělství s projekty v oblasti biodiverzity, vodního hospodářství, obnovitelných zdrojů energie, ale i ministerstvo vnitra, které by je rádo využilo na podporu rozvoje e-governmentu v nejmenších obcích.
Jiří Peterka: Stalo se: politici si brousí zuby na miliardu pro broadband

TechCrunch

O minulém víkendu se na pražské Kampě konal již druhý ročník TechCrunch Meet-up. Oproti loňskému roku, kdy akce přilákala řadu zvědavců, proběhl letošní ročník v o poznání komornější atmosféře. Za blog TechCrunch dorazili do Prahy Robin Wauters a John Biggs. Stejně tak jako loni se na setkání představila řada zajímavých start-upů. Například alfa verze projektu Zeality.cz, který hodlá konkurovat zavedeným úspěšným hráčům na trhu. Konkurenci Facebooku v oblasti platformy pro organizování srazů a obchodních schůzek přinesl na setkání realizační tým projektu Meebee. Průběh akce jsme pro vás zdokumentovali v následujícím, a to včetně obrazového materiálu.
Karel Wolf: Jaký byl TechCrunch Prague Meet-up 2009

More Beta - webovinky

Webovinky tentokrát představily mashup, který umí z Twitteru odfiltrovat streamovaná videa. Nejde přitom jenom o pohyblivé obrázky z Youtube, ale i mnoha dalších videoportálů. Projekt Shiply zase umožňuje najít dopravce pro váš náklad. Pracuje na podobném principu jako portály zprostředkovávající společnou cestu autem. Ideou celého projektu je snaha o co možná největší vytížení kamionů a dodávek. Služba je však dostupná zatím pouze ve Velké Británii. Zajímavý je také projekt internetového zprostředkovatele zaměstnání, který je postaven na platformě sociální sítě Facebook.
Lubomír Hauerland: Webovinky 15: koťátka a kamiony

Logo NetClub
Hostem květnového setkání NetClubu bude David Duroň. Ředitel portálů v oddělení internetových služeb skupiny Vodafone v Londýně. Před nástupem do Vodafonu zastával mimo jiné pozici generálního ředitele internetového portálu Atlas. Registrovat se můžete už nyní. Záznamy z předchozích setkání naleznete na NetClub blogu.
Kamera. Zdroj: sxc.hu

Universal Music (UMG) a Google minulý týden ohlásily chystané spuštění videoprojektu s názvem VEVO. Pro koho bude nový portál určen? Oficiálně pro uživatele, inzerenty i majitele digitálního obsahu. Uživatelům nabídne široký katalog předních světových umělců, kteří mají podepsaný kontrakt s UMG, a zároveň technologii, kterou vyvinulo YouTube pro sdílení obsahu napříč komunitou. Součástí kontraktu je i dohoda, že autoři amatérského videa budou moci hudbu Universalu používat bez obav jako podkres ke svým dílkům. Což je jenom další chytrý způsob, jak propagovat určitou hudbu směrem k uživatelům. A zároveň i určitý obrat od represe, která se na YouTube v souvislosti s právě takovými videi nedávno objevila. Nový projekt dokazuje, že si nahrávací společnosti začínají uvědomovat, že spolupráce s YouTube a ne žaloby na zneužívání obsahu, jsou tou správnou cestou jak zasáhnout obrovskou cílovou skupinu.
Jan Handl: VEVO, aneb YouTube a Universal chystají videoprojekt

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) připravilo při příležitosti „výroční“ konference o internetové reklamě speciální mediální kampaň. Vizuály kampaně mají připomínat volební plakáty s parafrázemi volebních hesel a s fotografiemi vybraných internetových osobností. A „upoutávky“ na konferenci se tentokrát objeví také v tisku. Proč? Jde jen o provokaci? O vzájemnou výměnu šťouchanců mezi SPIRem a světem tisku, zejména pak s UVDT/SVIT? Kdo z boje o klienty vyjde letos jako vítěz?
Patrick Zandl: Volíme Internet. Tiskovou reklamou?

hudba - reproduktor

Soud s provozovateli torrentového serveru The Pirate Bay nebo spory nahrávacích společností a videoportálu YouTube dokazují, že zábavní průmysl, hudební a filmoví vydavatelé stále hledají cesty jak efektivně prostřednictvím Internetu nabídnout uživatelům obsah tak, aby spokojenost byla na obou stranách. Jak tedy s použitím Internetu multimédia prodávat tak, aby za ně byli zákazníci ochotni platit? A není problém v tom, že zákazníci byli v dobách největší slávy CD ochotni platit za přidanou hodnotu, která teď u multimédií na Internetu chybí?
Vojtěch Bednář: Jak vydělat na muzice
Jiří Macich: Zástupci The Pirate Bay dostali rok vězení, odvolají se

Počátkem dubna začalo řešení projektu GN3, během nějž vznikne pátá generace evropské páteřní sítě, která propojuje národní sítě pro vědu, výzkum a vzdělávání. Hlavní těžiště projektu tentokrát není v přenosových technologiích, ale ve službách nad nimi postavených.
Pavel Satrapa: GN3 připravuje novou generaci evropské akademické páteře

Jen několik týdnů po uzavření komunitního videoserveru O'chutney zkouší Telefónica O2 své štěstí na poli online videa s novým projektem. Ve spolupráci se Stream.cz dnes představila O2 Stream Music poskytující tisíce hudebních videoklipů v PAL rozlišení od interpretů prakticky z celého světa.
Jiří Macich: Telefónica O2 a Stream.cz nabízejí tisíce hudebních videoklipů v PAL

Content

Skype

Spekulovalo se o tom již delší dobu, ale až nyní je to opravdu potvrzeno. Čtyři roky se majitelé webové aukční síně eBay snažili najít pro telefonní službu Skype, kterou zakoupili za necelé tři miliardy dolarů smysluplné využití. Ze začátku se to zdálo jako dobrý záměr. Propojit platební systém PayPal se Skypem, tak aby se podstatným způsobem rozšířil tok peněz od uživatelů směrem k provozovateli služeb. Skype je totiž v současné době sice bezkonkurenčně největší VoIP sítí na světě, problémem ale je, že negeneruje dostatečné příjmy. Neboli uživatelé převážně využívají služeb bezplatného volání mezi dvěma Skype klienty. Zdá se, že akcionářům společnosti eBay už však došla se Skypem trpělivost a odsouhlasili její prodej, překvapivě ne zrovna obvyklým způsobem. Zájem o Skype mají i jeho původní majitelé Niklas Zennstrom a Janus Friis. Představují si, že by „modrý obláček“ odkoupili zpět za třetinu ceny, za kterou jej prodávali v roce 2005.
Vojtěch Bednář: eBay se zbavuje Skype – konec neefektivity, nebo konec nadějí?
Patrick Zandl: Skype chtějí koupit jeho zakladatelé

Creative Commons

Ve čtvrtek byla oficiálně představena česká verze Creative Commons neboli licence, pod níž mohou autoři publikovat svá díla. Vznikla ve spolupráci Národní knihovny a občanského sdružení Iuridicum Remedium. Systém funguje tak, že prostřednictvím Creative Commons licence si ponecháte autorská práva ke svému dílu, ale umožníte ostatním toto dílo šířit a kopírovat, pokud uvedou autora a budou zde určené podmínky: můžete povolit či omezit komerční šíření i upravit vytváření děl odvozených. Co zaznělo na tiskové konferenci a jak se ke Creative Commons staví například Ochranný svaz autorský (OSA)?
Patrick Zandl: Učiní česká licence Creative Commons přítrž copyrightu?

Anketa

Koupí Skype jeho zakladatelé?

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »