Hlavní navigace

Po rekordním jaru naměřily televizní peoplemetry i rekordní říjen

20. 11. 2020

Sdílet

Televize, ovladač, vysílání Autor: Pixabay

Tak vysokou sledovanost, jaká byla v říjnu 2020, nenaměřily televizní peoplemetry v žádném z minulých říjnových měsíců od začátku projektu v roce 1997. Denní sledovanost v cílové skupině diváků starších 15 let představovala 4 hodiny a 18 minut, což je ve srovnání s průměrnými hodnotami stejného měsíce za poslední tři roky o 35 minut více. 

„Může za to nepochybně pandemie koronaviru, která nás jednak ve větší míře uzavírá v našich domovech, kde je nám často televize přirozeným společníkem, a jednak vzbuzuje velký hlad po informacích. A těch televize, zejména v době krize, přináší obrovské množství,“ okomentovala výsledky předsedkyně představenstva agentury Nielsen Admosphere Tereza Šimečková. 

Nárůst sledovanosti je v době pandemie patrný ve všech cílových skupinách české populace – celkově šlo během jarní vlny ve skupině 4+ o nárůst čtvrtinový, během podzimní vlny pak o 20 %. U některých skupin obyvatel se však projevil o něco výrazněji než u jiných.

Dlouhodobě roste díky současnému rozvoji technických možností a proměnám diváckých zvyklostí také takzvaná odložená sledovanost. V letošním roce odsledovali diváci v cílové skupině 15+ odloženě (v horizontu 0–7 dní) průměrně přes 22 minut televizního vysílání denně, což představuje nárůst 8 minut oproti loňskému roku.

V současnosti (dle výsledků za srpen a září 2020) přijímá TV stanice prostřednictvím pozemního digitálního vysílání 55 % domácností. Satelitní příjem využívá 21 % domácností, kabelovou televizi 17 % a IPTV 15 %. V domácnostech roste počet televizorů, není tedy výjimkou, že jedna domácnost kombinuje různé typy příjmu signálu. Satelitní i kabelový způsob příjmu obecně v dlouhodobém pohledu pomalu klesají, naopak mírně posiluje IPTV.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).