Hlavní navigace

Analog zmizí z mapy České republiky. Zítra ho vypne Nova

11. 2. 2012
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 115393
TÝDENNÍ REVIZE - S několikaměsíčním předstihem oproti původnímu plánu ukončí zítra televize Nova své analogové vysílání na Jesenicku a Zlínsku. V praxi to tak bude znamenat, že už v žádné z oblastí České republiky nabude šířit svůj signál původním způsobem. Překvapivé je také zjištění, že multiplex 4, který nově provozuje společnost patřící podnikateli Radimu Pařízkovi, chce rozšířit tuto síť do poloviny roku na 52 % populace. Příliš optimismu ale „nevyčaroval“ opětovný odklad startu TV Pohoda.

Analogová Nova končí

Nejsledovanější česká televize, TV Nova, ukončí tuto neděli šíření signálu ze zbývajících analogových vysílačů, které jsou ještě v tuto chvíli v provozu. Serveru DigiZone.cz to potvrdil ředitel PR této stanice Vladimír Mužík. Oficiální termín konce analogového vysílání byl stanoven na magické datum 11. listopadu 2011, ovšem právě s výjimkou Jesenicka a Zlínska (včetně vysílačů Praděd a Tlustá hora), kde byl termín stanoven až na 30. června 2012. Nova tedy k tomuto kroku přistoupila předčasně. Signál analogových vysílačů vypneme 12. února ve 23:59, přiblížil DigiZone.cz Mužík. Od dnešního dne bude do analogového vysílání v dotčených oblastech zařazený takzvaný crawl, tedy informační pás v dolní části obrazovky, který bude v intervalu 15 minut diváky informovat o tom, že přijímají analogové vysílání. Ostatní plnoformátové stanice, které analogově vysílaly, už tento způsob šíření signálu ukončily. Česká televize na svém webu zmiňuje jako oficiální datum 30. listopad 2011, společnost FTV Prima se k tomuto kroku rozhodla na přelomu loňského a letošního roku, kdy se změnila Prima TV na stanici Prima family.

Lukáš Polák: Nova vypne analog na Jesenicku a Zlínsku. Bude čistě digitální televizí

Multiplex 4 prý brzy pokryje 52 % populace

Dvojnásobné pokrytí obyvatel České republiky (52 procent populace) než dnes chce mít do poloviny letošního roku televizní multiplex 4, který od Telefóniky Czech Republic převzala společnost Digital Broadcasting ostravského podnikatele Radima Pařízka. Firma to nastínila při jednání o změně operátora této vysílací sítě Českému telekomunikačnímu úřadu (ČTÚ). Do konce roku by pak multiplex 4 měl dosáhnout pokrytí 70 procent obyvatel, řekl na posledním setkání s novináři předseda Rady ČTÚ Pavel Dvořák. Multiplex 4 momentálně pokrývá signálem 27,6 procenta populace Česka z vysílačů v Praze, Brně a Ostravě. Podle Dvořáka by měla spouštět vysílače v dalších krajských městech. Část jich bude pro Digital Broadcasting provozovat Telefónica, část si firma zajistí sama, dodal šéf telekomunikačního úřadu. Z plánů, které nový provozovatel multiplexu 4 předestřel ČTÚ, by měl nabídnout televizím až o dvě třetiny nižší ceny za šíření signálu než České Radiokomunikace, které svým způsobem ovládají zbylé tři celoplošné televizní multiplexy.

Jan Potůček: Multiplex 4 chce do poloviny roku zdvojnásobit pokrytí na 52 % populace

TV Pohoda opět odložila termín startu

Ani v březnu neodstartuje nová dětská televize Pohoda, kterou připravuje ostravský podnikatel a nový provozovatel multiplexu 4 Radim Pařízek. Podle Renaty Červené z přípravného týmu tohoto programu se tak stane až na přelomu dubna a května. Červená to sdělila na dotaz čtenáře serveru DigiZone.cz Petra Marečka. Původně přitom TV Pohoda plánovala start již na začátek letošního roku. Start vysílání jsme se rozhodli posunout na dobu kolem dubna/května. Budeme vysílat v naší síti, tedy multiplexu 4. Předpokládáme, že v té době již částečně dokryjeme další území signálem, uvedla Červená. Multiplex 4 plánuje podle předsedy Rady Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Pavla Dvořáka zvýšit své pokrytí ze současných 27,6 procenta obyvatel České republiky na 52 procent v polovině letošního roku a 70 procent na jeho konci.

Radim Pařízek Rádio Čas

Moravský podnikatel Radim Pařízek ve studiu svého Rádia Čas. (Foto: archiv stanice)

Jan Potůček: TV Pohoda posouvá start na přelom dubna a května. Potvrdila multiplex 4

Stručně

Ceny, za které operátoři pozemních digitálních sítí šíří televizní signál, by rád reguloval Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Podle předsedy Rady ČTÚ Pavla Dvořáka jej k tomu vede skutečnost, že tři ze čtyř plánovaných celoplošných sítí fakticky provozují České Radiokomunikace. Poté, co společnost Czech Digital Group (CDG) získaly České Radiokomunikace, jsme se začali zabývat myšlenkou, zda bychom kvůli koncentraci celoplošných sítí u jednoho operátora neměli regulovat cenu za vysílání, uvedl Dvořák.

Jan Potůček: ČTÚ uvažuje o tom, že bude regulovat ceny za vysílání v DVB-T

Liberecká regionální televize Genus Plus, plzeňská televize Zak TV a ostravská Polar TV by se do budoucna mohly stát partnery pražské stanice TV Metropol. Nový generální ředitel tohoto kanálu Marek Vítek to prozradil bez bližších podrobností zpravodajské agentuře ČTK. Serveru DigiZone.cz řekl, že v tuto chvíli zatím není nic dohodnuto. My jsme připraveni a hledáme možnosti, jak to realizovat. Nechci naše potenciální partnery vyděsit, uvedl Vítek.

Lukáš Polák: TV Metropol chce spolupracovat s regionálními televizemi z DVB-T sítě 3

Insolvenční řízení, kterým v současné době prochází provozovatel kanálů Deluxe Lounge HD a Deluxe Music, německá společnost Deluxe Televisions GmbH, by nemusela mít nakonec na chod těchto kanálů žádný vliv. Mnichovský právník Axel W. Bierbach tamní média informoval, že i když dojde k zániku firmy, o osud výše zmíněných stanic se nebojí, protože na jejich pokračování je velký zájem.

Lukáš Polák: O stanici Deluxe Lounge HD je zájem. Insolvence majitele jí zřejmě neublíží

Deluxe Lounge HD screenshot

Deluxe Televisions GmbH provozuje mimo jiné i kanál Deluxe Lounge HD, který je dostupný v satelitní službě Skylink. (Screenshot: autor)

Nejen generální ředitel České televize Petr Dvořák má své kolegium odborníků. Sestavil ho i jeho kolega Peter Duhan z Českého rozhlasu. Jak informuje server Mediář.cz, objevili se v něm například Jefim Fištejn nebo Josef Šlerka. Zajímavostí je, že publicista Fištejn působí už i v poradním sboru Petra Dvořáka. Šlerka je šéfem výzkumu společnosti Ataxo Interactive a působí na Studiích nových médií na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.

Lukáš Polák: Své kolegium má i generální ředitel ČRo. Je v něm mimo jiné Jefim Fištejn

Letošní jaro se do sebe české televize pustí víc než kdy jindy. Čeká je boj o inzerenty, kteří jsou vzhledem k vleklé krizi a nepříliš optimistickým výhledům na letošní rok velmi opatrní, ale také o pozici lídra trhu. Tím sice nadále zůstává Nova, její pozice ale loni výrazně oslabila a letošní rok by pro ni mohl být klíčový. Jaro bude takovou malou předzvěstí podzimní bitvy, kdy se mezi Novu a Primu naplno vklíní Česká televize s novým programem, připraveným už pod vedením nového generálního ředitele Petra Dvořáka.

Jan Potůček: Konec legrace, začíná „programový Armageddon“. Hraje se o jarní inzerenty

BRAND24

Televize Nova uzavřela novou smlouvu s Jiřím Babicou na vysílání jeho kuchařského pořadu Babicovy dobroty. Po týdnech spekulací, zda Babica na Nově definitivně neskončí, televize potvrdila zájem o tento formát i pro letošní rok. Serveru DigiZone.cz to potvrdil ředitel PR Novy Vladimír Mužík. Podle jeho slov se na Babicových dobrotách nebude nic měnit, moderátor má ale „ubrat“ v expresivních výrazech.

Jan Potůček: Babicovy dobroty na Nově zůstávají, moderátor má ale ubrat ve výrazech

Nejzásadnější událost tohoto týdne byla (je):

  • Konec analogového vysílání televize Nova
    35 %
  • Chystané rozšíření pokrytí multiplexu 4 na 52 % populace
    56 %
  • Odložení termínu startu TV Pohoda
    4 %
  • Jiná
    3 %
  • Nevím
    2 %

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).