Hlavní navigace

Chybí vám infokampaň k přechodu na DVB-T2? Prohlédněte si zahraniční spoty

7. 3. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

V prvním čtvrtletí měla odstartovat státní infokampaň k přechodu na nový vysílací standard DVB-T2. Ministerstvo průmyslu ale konkrétnější informace sdělit odmítá.

V listopadu letošního roku umlknou první DVB-T vysílače v Praze a ve středních Čechách a přechod na nový vysílací standard DVB-T2 se tak posune do další fáze. Na tu by měla diváky připravit mimo jiné i státní infokampaň, která vysvětlí důvody celého procesu a přiblíží divákům potřebné kroky, které musí pro příjem nového vysílání podniknout.

PSALI JSME: Přechodu na DVB-T2 chybí infokampaň i ochota komerčních stanic vysílat v HD rozlišení

Informační kampaň je ve fázi přípravy, zahájení ministerstvo předpokládá v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku, uvedlo na konci ledna ministerstvo průmyslu a obchodu. Na dnešní dotaz serveru DigiZone zopakovala vedoucí tiskového oddělení ministerstva Miluše Trefancová, že příprava kampaně probíhá. O jejím spuštění budeme zavčas informovat, dodala.

K TÉMATU: MPO dokončilo návrh přechodu na DVB-T2. Zmizel z něj požadavek na infokampaň

Kolik bude kampaň stát?

Objem finančních prostředků potřebných na realizaci celostátní kampaně zatím ale podle ministerských úředníků není stanoven. Náklady nejsou samostatnou položkou státního rozpočtu a bude využito provozních prostředků ministerstva, uvádí se v lednovém vyjádření ministerstva.

Hosteska symbolicky odzvonila konci analogové televize během první digitalizace.

Pro ilustraci jen pro rok 2008 vyčlenila tehdejší vláda na komunikaci přechodu z analogového na digitální vysílání kulatých sto milionů korun a na rok 2009 pak kampaň dostala sedmdesát milionů. Koordinace digikampaně měl na starost tehdejší předseda Národní koordinační skupiny Zdeněk Duspiva, dnešní ředitel českobudějovické pobočky Českého rozhlasu.

Pokud by ministerstvo opravdu chtělo celorepublikovou kampaň rozjet ještě během jara, je poněkud zvláštní, že nebylo vyhlášeno žádné výběrové řízení. V rámci tendru by mělo ministerstvo jako zadavatel kampaně poptat minimálně reklamní a mediální agenturu, obvyklé jsou i eventové agentury pro případné venkovní akce a prezentace nebo specializované agentury na různá odvětví internetové reklamy. 

Jen těžko by se všech těchto aktivit mohli ujmout ministerští úředníci a podobné tendry mohou – v závislosti na výši poptávané zakázky a souvisejících předpisech zákona o veřejných zakázkách – trvat i několik měsíců.

Jak si s kampaní poradili jinde…

Prohlédněte si zatím vybrané spoty ze zemí, které se s přechodem na digitální televizní vysílání také potýkají nebo potýkaly. V Singapuru se komunikace celého procesu ujal tamní populární bavič Suhaimi Yusof. V instruktážním spotu třeba radí sportovním fanouškům, jak vylepšit sledování fotbalu.

Delší instruktážní spoty podpořily i klasické třicetivteřinové spoty, propagující třeba související soutěž nebo pořady ve vysokém HD rozlišení. Kampaň probíhala v Singapuru během celého loňského roku.

V Albánii se rozhodli přeskočit fází DVB-T a letos v září pak přeskočí z analogového televizního vysílání rovnou na standard DVB-T2.

Afghánistán přešel jako první země ve svém regionu z analogového na digitální televizní vysílání už v roce 2015. Procesu se ujala společnost Afghanistan Broadcasting System.

Vlastní DVB-T2 spot připravila i německo-francouzská kulturní stanice Arte, která nový vysílací standard propagovala na začátku roku 2017.

Německému trhu se věnuje i následující reportáž, která shrnuje celý proces přechodu z DVB-T na DVB-T2 z pohledu našeho západního souseda.

Zákulisní pohled do technického zázemí německých veřejnoprávních regionálních vysílatelů ARD během přechodu z DVB-T na DVB-T2 pak nabízí následující reportáž.

Přechodu na DVB-T2 v Chorvatsku se věnuje následující spot z konce minulého roku.

BRAND24

Přechod na DVB-T2 je bezesporu komunikačně zajímavým tématem, které se navíc dotýká většiny televizních diváků v České republice. Na související kampaň si brousí zuby několik agentur a ministerstvu průmyslu stačí jen poslouchat jejich návrhy. Přes technickou náročnost tématu se celý proces přechodu dá shrnout do několika vět, které je potřeba lákavě zabalit a předložit divákům. Kdo se tohoto úkolu ujme?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).