Facebook chystá konkurenci Snapchatu. Bude to Slingshot

19. 5. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
Poke v boji s teenagerskou konkurencí neuspělo. Teď to vypadá, že Facebook brzy nasadí těžší váhu. Slingshot by měl v zemi krále Zuckerberga udržet hlavně mladé uživatele.

Videozpráva, která po určité době zmizí. Nápad za miliardy dolarů se úspěšně zhmotnil v případě Snapchatu a Facebook jej chce taky využít. Poté, co zakladatel Snapchatu Evan Spiegel odmítl více než třímiliardovou Zuckerbergovu nabídku, začala stíhací jízda na ujíždějící vlak v podobě teenagerů a chatovacích aplikací. 

Podle posledních zpráv deníku Financial Times by se nová služba Slingshot mohla rozjet ještě během května. Po WhatsAppu, za který Facebook zaplatil 16 miliard dolarů, a Facebook Messengeru, tak půjde už o třetí chatovací aplikaci, která má v dokladech razítko Facebooku.

Facebook se proti Snapchatu snažil nasadit službu Poke, která ale selhala a minulý týden byla přesunuta na digitální hřbitov. Slingshot má být pro už rozjeté služby silnější konkurencí.

Doba messengerů

Sociální sítě se od sdílení pomalu posouvají hlavně ke komunikaci. Twitter už pracuje na zavedení šeptání, tedy soukromých zpráv. Podobně se k nové výzvě postavil i Snapchat, který umožnil soukromou komunikaci v květnové aktualizaci. A jaký to mělo efekt, tweetovali i středoškolští učitelé jako třeba Tracie Schroeder z Kansasu.

Nově vzniklý koláč si ale nedělí jenom Facebook a Snapchat. Svůj díl chce i Yahoo, které minulý týden koupilo tým aplikace chatovací Blink a zapojilo ho do vývoje své aplikace. Kromě Snapchatu svou šanci totiž vycítily i nově příchozí služby Confide nebo Wickr

Nemusí ale jít nutně jen o videochaty. Populární začínají být i anonymní chatovací systémy jako třeba ruský Telegram nebo nejnovější Secret, do kterého po pár měsících fungování nasypali investoři ze Silicon Valley deset milionů dolarů. Část odměny by ale měla patřit hlavně NSA, jejíž kauza to všechno rozpoutala

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).