Hlavní navigace

Hudební streaming zabíjí stahování. Ukazuje se, že ale i to legální

4. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Spotify, Deezer, Rdio nebo Google Play Music. Služby, které překreslují mapu hudebního byznysu. Zájem o streamovanou hudbu stoupl ve srovnání s loňským rokem o 42 procent.

Poslední čísla agentury Nielsen o americkém hudebním trhu vysvětlují, proč Apple neváhal zaplatit tři miliardy za Beats s jejich streamovací službou, a proč Google posílil svou pozici čtyřicetimilionovým nákupem Songzy

Streaming totiž jede a prodeje jednotlivých písniček nebo alb upadají. Za první pololetí si američtí uživatelé streamovacích služeb pustili 70 miliard písniček. Do přehrávačů si ale stáhli jen necelých 594 milionů písniček a 53,8 milionů alb, což znamená pokles o 13, respektive 11,6 %. 

Stejně jako streaming roste zájem o vinyly. V tomto případě jde ale vzhledem ke čtyřem milionům prodaných kusů spíš jen o fanouškovskou záležitost. Jinak všechna ostatní hudební média klesají. 

Nielsen Music 2014 Mid-Year US Report

Patnáct let, které změnily hudební byznys. Cédéčka vystřídal Napster, toho Pandora a hudební videa na YouTube, velké peníze vydělal Apple na iTunes, aby teď předal žezlo streamingu. 

Tomu vládne skandinávský projekt Spotify, který je sice pořád v minusu, ale od investorů už získal přes půl miliardy dolarů a momentálně ho používá deset milionů platících uživatelů. Podle Kevina Browna, evropského šéfa pro vztahy s labely, existuje velká šance, že příjmy Spotify v Evropě brzy překonají iTunes

cif 24 - early cena - média

Spotify v tuzemsku funguje už od prosince loňského roku. Jinak ale mohou tuzemští zájemci o streamovanou hudbu celou řadu placených i bezplatných služeb

Streamingu občas pomáhají i operátoři. Třeba americký T-Mobile nepočítá provoz z největších streamovacích služeb do FUP. V Německu je v rámci některých tarifů takto zvýhodněna služba Deezer.  

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).